دکوراسیون داخلی, مبلمان و وسایل منزل

هنگام خرید میز کامپیوتر به چه مواردی توجه کنیم؟

خرید-میز-کامپیوتر

این روزها داشتن یک دفتر کار خانگی یا حداقل ایجاد فضایی برای کار با رایانه به اندازه اتاق نشیمن در خانه، ضروری و مهم است. درست است که با استفاده از تبلت‌ها و تلفن‌های همراه می‌توانید از روی مبل منزلتان بسیاری از کارها را انجام دهید و آنجا را به فضای کاری راحت تبدیل کنید. با این وجود، تبلت‌ها، تلفن‌های همراه و حتی ساعت‌های هوشمند برای انجام بسیاری از کارها محدودیت‌هایی دارند و بازدهی آن‌ها به اندازه لپ‌تاپ یا رایانه‌های رومیزی نیست. همچنین کار کردن روی مبل و در فضای نشیمن ممکن است باعث حواس‌پرتی و ایجاد وقفه در کار شما شود. با توجه به این موارد می‌توان گفت که خرید یک میز کامپیوتر می‌تواند فضایی مخصوص کار و مطالعه در منزل شما به وجود آورد، تمرکز شما را بیشتر کرده و ساعات کاری شما را کوتاه‌تر و مفیدتر کند.

در مطلب امروز دیوان دکور چند نکته مهم که در هنگام خرید میز کامپیوتر باید مد نظر قرار دهید را با هم بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

1- شکل یا فرم میز کامپیوتر

یکی از مهم‌ترین انتخاب‌ها در هنگام خرید میز کامپیوتر شکل و فرم آن است. گاهی شکل میز بر اساس فضای موجود و در صورت محدود نبودن فضا بر اساس علاقه و سلیقه افراد انتخاب می‌شود. میزهای کامپیوتر را به لحاظ فرم و شکل می‌توان به چهار دسته اصلی تقسیم کرد. این چهار دسته عبارتند از: میزهای مستطیل شکل، میزهای U شکل، میزهای L شکل و میزهای کامپیوتر دیواری. هر کدام از این انواع میز کامپیوتر مزایایی دارند و با توجه به فضای منزل، علاقه و نیاز شما می‌توانند مفید و کاربردی باشند.

میزهای مستطیل شکل به سادگی قابل جابه‌جایی و قرار دادن در کنار هر دیواری هستند. میزهای U شکل گزینه خوبی برای یک دفتر کار خانگی کامل به حساب می‌آیند. این میزها فضای کار بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهند و برای فضاهای بزرگ مناسب هستند. میزهای L شکل می‌توانند در کنج‌ها قرار گیرند و به نسبت میزهای مستطیلی فضای بیشتری اشغال می‌کنند. میزهای کامپیوتر دیواری معمولا مستطیل شکل هستند و در صورت تاشو بودن، بهترین گزینه برای فضاهای کوچک به شمار می‌روند.

2- ابعاد میز کامپیوتر

خرید-میز-کامپیوتر

بهتر است پیش از خرید میز کامپیوتر محل قرارگیری آن را مشخص و اندازه‌گیری نمایید. با این کار می‌توانید میز کامپیوتری با ابعادی متناسب با منزلتان خریداری کنید. ابعاد میز شامل طول، عرض (عمق) و ارتفاع آن می‌شود. علاوه بر مساحت موجود به نیاز شما نیز بستگی دارند. به عنوان مثال اگر در هنگام کار علاوه بر لپ‌تاپ از یک مانیتور اضافی نیز استفاده می‌کنید به میزی با طول بیشتر نیاز دارید. اگر می‌خواهید میز را به یکی از دیوارها بچسبانید به عرض آن توجه کنید و فضای کافی برای قرارگیری پاهایتان در نظر بگیرید. می‌توانید با تهیه فهرستی از لوازم و وسایل کاری خود ابعاد حدودی مورد نظرتان را محاسبه نمایید.

3- فضای ذخیره‌سازی

یکی دیگر از جنبه‌هایی که در هنگام خرید میز کامپیوتر باید مورد توجه قرار دهید، فضای ذخیره‌سازی و انواع آن است. فضای ذخیره‌سازی در میزهای کامپیوتر می‌تواند به شکل قفسه، کشو و کمد تعبیه شده باشد. وجود فضاهای ذخیره‌سازی مناسب به نظم و ترتیب فضای کار شما کمک خواهد کرد. این مورد می‌تواند با توجه به نیاز شما و مقدار وسایلتان متغیر باشد.

 

[vc_btn title=”مشاهده و خرید” style=”custom” custom_background=”#ff9900″ custom_text=”#ffffff” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fd1decor.ir/product/%d9%85%db%8c%d8%b2-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%be%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%b1//”]

4- سبک میز کامپیوتر

انتخای سبک میز کامپیوتر به میزان زیادی به سبک سایر وسایل و لوازم شما بستگی دارد. بهتر است به هماهنگی و تناسب بین میز و مبلمان موجود توجه کنید. میزهای کامپیوتر در سبک‌های متنوع و متعددی طراحی و ساخته می‌شوند. میزهای مدرن و مینیمال با بیشتر فضاهای امروزی به خوبی هماهنگ می‌شوند. میزهای کلاسیک معمولا برای فضاهایی در همین سبک مناسب هستند. اگر اتاق مخصوصی برای کار و مطالعه دارید، میزهای سبک صنعتی نیز می‌توانند انتخاب خوبی باشند.

5- متریال میز کامپیوتر

خرید میز کامپیوتر

متریال‌های رایج ساخت میزهای کامپیوتر انواع چوب، شیشه و فلز هستند که گاهی به صورت ترکیبی به کار می‌روند. نوع متریال میز کامپیوتر بر قیمت، کیفیت، وزن و جذابیت ظاهری آن تاثیر خواهد گذاشت. میزهای چوبی تحمل وزن خوبی دارند و به لحاظ ظاهری نیز جذاب هستند. میزهای با رویه شیشه‌ای می‌توانند در ترکیب با فلز یا چوب ساخته شوند و برای فضاهای اداری و صنعتی انتخاب خوبی باشند.

[vc_btn title=”مشاهده و خرید” style=”custom” custom_background=”#ff9900″ custom_text=”#ffffff” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fd1decor.ir/product/table03///”]

به طور خلاصه می‌توان گفت که در هنگام خرید میز کامپیوتر چند نکته اساسی را باید مد نظر قرار دهید. این نکات عبارتند از: ابعاد، شکل، فضای ذخیره‌سازی، سبک و متریال میز. علاوه بر نکاتی که به آن‌ها اشاره شد، قیمت مناسب، کیفیت و دوام بالا، کاربردی بودن و قابلیت جابه‌جایی مواردی هستند که توجه به آن‌ها به شما کمک خواهند کرد که انتخاب بهتری داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *