دکوراسیون داخلی, مبلمان و وسایل منزل

7 ایده‌ خلاقانه برای طراحی دکوراسیون حمام کوچک

دکوراسیون-حمام-کوچک

به دنبال ایده‌هایی برای بزرگ‌تر به نظر رسیدن حمام و سرویس بهداشتی کوچک منزلتان هستید؟ در این مطلب به همین موضوع خواهیم پرداخت. تا انتهای مطلب امروز دیوان دکور با ما همراه باشید. مساحت کم و نداشتن نور طبیعی در حمام و سرویس بهداشتی، مشکلی است که در بسیاری از آپارتمان‌های امروزی وجود دارد. این مسئله، طراحی داخلی حمام را به چالشی جدی تبدیل می‌کند. اما اگر طراحی دکوراسیون حمام کوچکِ آپارتمان خود را درست و اصولی انجام دهید، می‌توانید فضایی روشن‌تر و جذاب‌تر داشته باشید.

در ادامه این مطلب چند ایده خلاقانه را با هم بررسی خواهیم کرد که در طراحی دکوراسیون حمام و سرویس‌‌های بهداشتی کوچک قابل استفاده هستند. با این ایده‌ها فضای حمام با هر مساحتی، بزرگ‌تر از آنچه هست به نظر خواهد رسید.

1- در دکوراسیون حمام کوچک از رنگ‌های روشن استفاده کنید

طراحی-دکوراسیون-حمام-کوچک

بهتر است پالت رنگی دکوراسیون فضاهای کوچک را از رنگ‌های روشن انتخاب کنید. رنگ‌های روشن باعث دلبازتر و بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا می‌شوند. در حمام‌های کوچک بهتر است در دیوارها، کف و سقف نیز از رنگ‌های روشن استفاده شود.

البته توجه داشته باشید که پالت رنگی روشن به این معنی نیست که از رنگ‌های شاد و درخشان یا حتی رنگ‌های تیره نمی‌توان استفاده کرد. در واقع رنگ‌های پس‌زمینه حمام کوچک منزل شما بهتر است از رنگ‌های روشن باشند اما در اکسسوری‌ها می‌توانید رنگ‌های مختلفی به کار ببرید.

2- به نورپردازی مناسب توجه داشته باشید

نورپردازی-دکوراسیون-حمام-کوچک

 

نورپردازی مناسب در دکوراسیون حمام کوچک شامل منابع نور اصلی و فرعی می‌شود. نورهای شدید و مستقیم برای استفاده در فضاهای کوچک توصیه نمی‌شوند. برای ایجاد فضایی آرامش‌بخش بهتر است در این فضا تا حد امکان از نورهای ملایم و غیر مستقیم استفاده کنید. اما در مجموع باید نور کافی در تمام بخش‌های حمام وجود داشته باشد.

3- در دکوراسیون حمام کوچک از آینه‌ها استفاده کنید

نورپردازی-حمام-کوچک

 

قطعا وجود آینه در هر حمام و سرویس بهداشتی یکی از ضروریات است. علاوه بر نقش کاربردی آن‌ها در سرویس‌های بهداشتی، آینه‌ها به طور کلی با بازتاب دادن نور باعث بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر رسیدن هر فضایی خواهند شد. به این ترتیب در حمام‌ها و سرویس‌های بهداشتی کوچک می‌توان از چند آینه استفاده کرد یا یک یا دو دیوار را به طور کامل به آینه اختصاص داد.

نصب آینه‌های آرایش که همراه با ال ای دی هستند نیز یکی از ایده‌های مناسب برای طراحی دکوراسیون حمام کوچک منزل شما خواهد بود. این آینه‌ها علاوه بر نقش کاربردی در انجام آرایش و پیرایش، نور ملایم و مناسبی نیز در فضای حمام ایجاد خواهند کرد. در واقع نصب آینه‌های ال ای دی دار، روشی مدرن و جذاب برای افزایش میزان نور و روشنایی حمام به حساب می‌آید.

        آینه آرایش دیوان دکور

[vc_btn title=”مشاهده و خرید” style=”custom” custom_background=”#f7bf25″ custom_text=”#ffffff” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fd1decor.ir/product/%d8%a2%db%8c%d9%86%d9%87-%d8%a2%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b4-%da%af%d8%b1%db%8c%d9%85///”]

4- از قفسه‌ها و کمدهای ذخیره‌سازی تا حد امکان بهره ببرید

قفسه-حمام-کوچک

 

یکی از توصیه‌های طراحان داخلی و دکوراسیون برای فضاهای کوچک، استفاده از قفسه‌ها، کمدها و شلف‌ها است. این وسایل به شما کمک می‌کنند همواره فضای مرتب و منظمی داشته باشید. به این ترتیب این کمدها و شلف‌ها با حذف آشفتگی و به هم ریختگی‌ها، نقش مهمی در بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضاهای کوچک خواهند داشت.

در کنج‌ها و فضاهای بدون استفاده تعدادی شلف نصب کنید. به این ترتیب فضاهای عمودی موجود در حمام به صورت کاربردی طراحی شده و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

             شلف دیواری دیوان دکور

[vc_btn title=”مشاهده و خرید” style=”custom” custom_background=”#f7bf25″ custom_text=”#ffffff” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fd1decor.ir/product/%d8%b4%d9%84%d9%81-%d8%af%db%8c%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c///”]

5- وسایل کاربردی و متناسب خریداری کنید

دکوراسیون-حمام-کوچک

آنچه در دکوراسیون فضاهای کوچک اولویت دارد، طراحی بهینه و صحیح است. به عبارت دیگر در این فضاها باید از هر سانتی‌متر مربع به بهترین شکل استفاده کرد. برای دستیابی به این هدف باید در دکوراسیون حمام کوچک از قرار دادن وسایل اضافی و غیر کاربردی پرهیز نمائید. از طرفی توجه به تناسبات نیز در وسایل و لوازم مختلف اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت. به عنوان مثال در حمام کوچک منزلتان بهتر است از سینک‌ها و وسایل متناسب با ابعاد حمام استفاده کنید.

6- با نصب درهای کشویی در فضای موجود صرفه‌جویی کنید

یکی دیگر از ایده‌هایی که در دکوراسیون حمام کوچک می‌توانید به کار ببرید تعویض در است. یک در کشویی می‌تواند مقدار زیادی در فضای موجود صرف‌جویی کند. این در کشویی می‌تواند در ورودی حمام، دوش یا برای کمدها استفاده شود.

اگر امکان تعویض در ورودی را ندارید، می‌توانید با نصب شلف‌هایی از فضای پشت در استفاده کنید.

7- از پارتیشن‌های روشن یا شیشه‌ای استفاده نمائید

پارتیشن-حمام-کوچک

 

اگر قصد دارید فضای دوش را از حمام جدا کنید، بهتر است این کار را به گونه‌ای انجام دهید که فضا، بسته و تیره به نظر نرسد. در این مورد می‌توانید از پارتیشن‌ها یا پرده‌های سبک و روشن استفاده کنید. همچنین پارتیشن‌های شیشه‌ای نیز می‌توانند انتخاب مناسبی برای جداسازی فضاها در طراحی دکوراسیون حمام کوچک خانه شما باشند.

درست است که طراحی دکوراسیون یک حمام کوچک چندان ساده نیست، اما با چند ایده‌ خلاقانه و خرید لوازم مناسب مانند قفسه‌ها، شلف‌ها و آینه‌ها می‌توانید این فضا را دلبازتر و دلپذیرتر کنید.

این مطلب برایتان مفید بود؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *