دکوراسیون داخلی, مبلمان و وسایل منزل

راهنمای خرید شلف مناسب برای آپارتمان‌های امروزی

خرید-شلف-دیواری

همه ما از داشتن مقداری فضای بیشتر برای ذخیره‌سازی در خانه استقبال می‌کنیم. در واقع فرقی نمی‌کند که منزل شما خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد، در هر صورت استفاده از شلف‌ها و قفسه‌ها یکی از راه‌حل‌های هوشمندانه برای ذخیره‌سازی است. به کمک شلف‌ها می‌توان از فضای خالی دیوارها به بهترین شکل استفاده کرد. این موضوع به ویژه در آپارتمان‌های کوچک و دکوراسیون اتاق خواب کوچک می‌تواند بیش از حد تصور در سازمان‌دهی وسایل موثر باشد. از این فضاهای عمودی می‌توانید برای قرار دادن انواع وسایل دکوراتیو، کتاب و قاب عکس‌ها بهره ببرید. در مطلب امروز دیوان دکور انواع شلف‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. همچنین نکاتی که در هنگام خرید شلف باید مورد توجه قرار دهید را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. بنابراین اگر به دنبال ایجاد فضای ذخیره‌سازی بیشتر در منزلتان هستید، این مطلب را از دست ندهید.

انواع مدل شلف و قفسه

پیش از خرید شلف برای منزل خود باید با انواع آن آشنا شوید. در ادامه مدل‌های مختلف شلف و ویژگی‌های هر یک را بررسی می‌کنیم.

پگ بوردها

پگ-بورد

پگ بورد (Pegboard) نوعی شلف بسیار کاربردی است. پگ بوردها از یک تخته تقسیم‌بندی شده و شیاردار، تعدادی تخته چوبی و پایه‌های اتصال تشکیل شده‌اند.

پگ بوردها انعطاف‌پذیر هستند و هر فرد با توجه به نیاز خود می‌تواند در هر زمان تخته‌ها را جابه‌جا کند و یا ابعاد آن‌ها را تغییر دهد. از پگ‌ بوردها می‌توان در اتاق نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب و راهروها استفاده کرد.

شلف‌ دیواری

یکی از انواع معمول و رایج‌ شلف، مدل دیواری آن است. شلف‌های دیواری ممکن است به صورت باکس یا یک تخته ساده بدون حفاظ طراحی شوند. این شلف‌ها بر روی دیوار نصب می‌شوند و می‌توان وسایل و لوازم مختلف را روی سطح آن‌ها قرار داد. استفاده از شلف‌های دیواری یکی از بهترین روش‌های ایجاد نظم در آپارتمان‌های کوچک است.

برخی از این شلف‌ها به کمک براکت‌های L شکل که زیر قفسه قرار می‌گیرند، نصب می‌شوند و برخی نیز مستقیما به دیوار وصل می‌شوند.

               شلف دیواری دیوان دکور

[vc_btn title=”مشاهده و خرید” style=”custom” custom_background=”#f7bf25″ custom_text=”#ffffff” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fd1decor.ir/product/%d8%b4%d9%84%d9%81-%d8%af%db%8c%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c///”]

شلف‌های توکار 

می‌توان گفت که شلف‌های توکار تقریبا مشابه کتابخانه‌های توکار هستند. در این مدل قفسه‌بندی، شلف‌ها به جای دیوار پشتی با پیچ‌های نگهدارنده به دیوارهای جانبی متصل می‌شوند. شلف‌های توکار عمدتا در فرورفتگی‌های موجود در خانه‌ها ساخته می‌شوند و فضای مناسبی برای ذخیره‌سازی به وجود می‌آورند.

شلف‌های مدولار

خرید-شلف

شلف‌های مدولار نیز یکی دیگر از انواع شلف‌های انعطاف‌پذیر هستند. این شلف‌ها از تعدادی میله عمودی تشکیل شده‌اند که وزن تخته‌های چوبی را تحمل می‌کنند. شما می‌توانید به راحتی ارتفاع و تعداد قفسه‌ها را در شلف‌های مدولار تغییر دهید.

این قفسه‌ها برای افرادی که به تنوع علاقه دارند، بسیار کاربردی خواهد بود. همچنین به علت سهولت نصب، وسیله مناسبی برای خانه‌های اجاره‌ای می‌باشد.

انواع شلف بر اساس متریال

انواع شلف را علاوه بر مدل می‌توان بر اساس متریال نیز دسته‌بندی کرد. در ادامه محبوب‌ترین متریال‌های ساخت شلف و قفسه را به شما معرفی می‌کنیم.

قفسه‌های ساخته شده از نئوپان

نئوپان مقرون به صرفه ترین گزینه برای ساخت شلف است. نئوپان به رطوبت حساس است و با مقدار کمی آب نیز ممکن است آسیب ببیند. به همین علت برای محافظت از آن معمولا با روکش عرضه می‌شود. تخته‌های نئوپان را می‌توانید در تراکم‌های مختلف بیابید. ظاهر تخته‌های نئوپان چندان جذاب نیست و بیشتر در انبارها یا راهروها از آن‌ها استفاده می‌شود.

قفسه چوبی

شلف-چوبی

قفسه‌های چوبی نوعی شلف محبوب و متداول هستند. در ساخت این قفسه‌ها از چوب طبیعی درخت بلوط، کاج یا گردو استفاده می‌شود. دوام قفسه‌های چوبی بسیار بالا است و جذابیت ظاهری آن‌ها نیز با سلیقه بیشتر افراد جود در می‌آید. یکی از معایب قفسه چوبی، امکان پوسیدگی و خوردگی آن‌ها توسط حشرات است. برای رفع این مسئله از یک لایه محافظ استفاده می‌کنند.

شلف‌های ساخته شده از ام دی اف

مبلمان ام دی اف از انواع بسیار جذاب و مقرون به صرفه برای خانه‌های امروزی است. ام دی اف در واقع از ترکیب چسب و خرده‌چوب‌هایی‌ ساخته می‌شود که تحت فشار به هم چسبید‌ه‌اند. وزن قفسه‌های ام دی اف بسیار سبک است و مقاومت بالایی نیز دارند. سطح صاف این قفسه‌ها و سادگی استفاده از رنگ بر روی آن‌ها در کنار قیمت مناسب از دلایل محبوبیت شلف‌های ساخته شده از ام دی اف به شمار می‌رود. همچنین ظاهر امروزی و مدرن آن‌ها به خوبی با سبک‌های مختلف دکوراسیون هماهنگ می‌شود.

شلف ساخته شده از تخته سه لا

تخته سه لا از سه لایه نازک چوب که با چسب به یکدیگر متصل شده‌اند، ساخته می‌شود. تخته سه لا دوام و مقاومت بالایی نسبتا خوبی دارد. هزینه آن نسبت به ام دی اف مقداری بیشتر است. به علت ضخامت زیاد چوب‌های چند لایه، ایجاد برش‌های صاف و دقیق بر روی آن‌ها چندان ساده نیست.

شلف‌های ساخته شده از چوب و کنف

این نوع شلف‌ها به صورت ترکیبی از دو متریال چوب و کنف ساخته می‌شوند. وزن سبک و سهولت نصب، آن‌ها را به شلف مناسبی برای سلیقه‌های مختلف تبدیل کرده است. از شلف چوب و کنف می‌توانید برای قرار دادن لوازم دکوراتیو و گلدان‌های کوچک استفاده کنید.

     شلف دیواری چوب و کنف دیوان دکور

[vc_btn title=”مشاهده و خرید” style=”custom” custom_background=”#f7bf25″ custom_text=”#ffffff” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fd1decor.ir/product/%d8%b4%d9%84%d9%81-%d8%af%db%8c%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c-%da%86%d9%88%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d9%86%d9%81///”]

در هنگام خرید شلف علاوه بر مدل و متریال آن، باید به کیفیت ساخت و ابعاد نیز دقت کنید. بهتر است پیش از خرید، محل نصب شلف را اندازه‌گیری نمایید. به این ترتیب از صحیح بودن ابعاد آن مطمئن خواهید شد.

اگر به دنبال روشی سریع و آسان برای ایجاد نظم و ترتیب بیشتر در منزل خود هستند، خرید شلف می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. در فروشگاه دیوان دکور می‌توانید انواع شلف و کتابخانه را بررسی کنید. سپس مدل مورد نظر خود را سفارش دهید و در زمانی کوتاه دریافت نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *