دکوراسیون داخلی, مبلمان و وسایل منزل

آیا خرید مبلمان ام دی اف انتخاب مناسبی برای خانه شما است؟

خرید-مبلمان-ام-دی-اف

ام دی اف یا تخته فیبر با چگالی متوسط یک نوع فراورده چوبی پرکاربرد است. ام دی اف از ذرات چوبی که با چسب به هم چسبانده و فشرده شده‌اند، ساخته می‌شود. این محصول در سال‌های اخیر در بسیاری موارد به جایگزینی برای چوب در ساخت مبلمان تبدیل شده است. اگر برای منزل یا محل کار خود قصد خرید مبلمان ام دی اف را دارید اما از ویژگی‌ها و مزایا و معایب آن اطلاع چندانی ندارید، در مطلب امروز دیوان دکور با ما همراه باشید. در این مطلب به مزایا و معایب خرید مبلمان ام دی اف خواهیم پرداخت.

قیمت مناسب مبلمان ام دی اف

کابینت-ام-دی-اف

 

یکی از مزایای خرید مبلمان ام دی اف قیمت مناسب آن نسبت به مبلمان چوبی است.

همان‌طور که گفته شد ام دی اف از خرده‌های چوب ساخته می‌شود. ذرات کوچک چوب با چسب مخلوط می‌شوند و در دمای بالا، تحت فشار قرار می‌گیرند. به علت استفاده از خرده چوب، انواع مبلمان ساخته شده از ام دی اف قیمت بسیار مناسبی دارند. علاوه بر قیمت مناسب، این متریال با جلوگیری از قطع درختان بیشتر، به حفظ طبیعت نیز کمک می‌کند.

تنوع بالای محصولات ام دی اف

مبلمان-ام-دی-اف

مبلمان ساخته شده از ام دی اف تنوع بسیار بالایی دارند، از تخت و کابینت گرفته تا میز، شلف و کتابخانه، نوع ام دی اف هر وسیله‌ای که نیاز داشته باشید را می‌توانید به راحتی تهیه کنید. برخی از سازندگان از ترکیب ام دی اف و چوب در ساخت مبلمان استفاده می‌کنند. این وسایل ترکیبی نیز بسیار محبوب هستند و ظاهر زیبا و جذابی دارند.

علاوه بر تولید مبلمان، یکی دیگر از کاربردهای ام دی اف، ساخت پنل‌های دکوراتیو برای استفاده در دکوراسیون فضاهای مختلف است.

پاتختی-دیواری

             پاتختی دیواری دیوان دکور

امکان استفاده از روکش‌های گوناگون

روکش-ام-دی-اف

به دلیل همگن بودن ام دی اف، مبلمان ساخته شده از آن نیز سطحی صاف و بدون گره و برجستگی دارد. این سطح صاف باعث می‌شود که بتوان از انواع روکش چوبی، رنگ، ملامینه و لمینت به عنوان روکش ام دی اف استفاده کرد. سطح یکدست این متریال، کار با آن را بسیار ساده می‌کند و امکان ایجاد الگوها و فرم‌های مختلف را فراهم می‌آورد.

مزیت استفاده از روکش، امکان تغییر سریع و ساده آن است. هر زمان که بخواهید می‌توانید روکش چوبی را عوض کرده و از رنگ دیگری بر روی مبلمان ام دی اف استفاده نمایید.

شلف-سه-تکه-پایه-دار

     شلف سه تکه ام دی اف دیوان دکور

استحکام بالای مبلمان ام دی اف

پنل-ام-دی-اف

یکی دیگر از دلایل خرید مبلمان ام دی اف می‌تواند مقاومت بالای آن نسبت به نئوپان باشد. این مقاومت بالا به دلیل فرایند تولید این متریال ایجاد می‌شود. تحت فشار قرار گرفتن مخلوط خرده چوب و چسب، آن را به ماده‌ای یکپارچه و مستحکم تبدیل می‌نماید.

مقاومت بالا در برابر حشرات

به دلیل استفاده از مواد شیمیایی در ساخت ام دی اف، این متریال در برابر نفوذ انواع حشرات و موریانه‌ها کاملا مقاوم است.

تولید و عرضه در ضخامت‌های مختلف

ام-دی-اف-در-کابینت

ام دی اف در ضخامت‌های مختلف تولید و عرضه می‌شود. این تنوع در ضخامت‌ها، به سازندگان مبلمان اجازه می‌دهد که با توجه به نیاز در هر وسیله از ام دی اف مناسب استفاده نمایند.

مقاومت پایین ام دی اف بدون روکش در برابر رطوبت

از معایب مبلمان ام دی اف می‌توان به مقاومت پایین آن در برابر رطوبت اشاره کرد. این مشکل به کمک روکش‌های ملامینه و لمینت قابل حل است. در تولید مبلمان ام دی اف در مجموعه دیوان دکور این موضوع مد نظر قرار گرفته است. به همین علت از روکش ملامینه در ساخت وسایل استفاده می‌شود و در نتیجه انواع مبلمان ساخته شده از ام دی اف در دیوان دکور در برابر رطوبت، حرارت و همچنین ضربه و خش مقاومت بسیار خوبی دارند.

احتمال انتشار فرمالدهید در حین ساخت

یکی از معایب ام دی اف، استفاده از فرمالدهید در چسب به کار رفته در ساخت این متریال است. فرمالدهید ماده‌ای خطرناک برای سلامتی است. در صورت عدم رعایت نکات ایمنی، این ماده ممکن است برای سازندگان در کارگاه‌های ساخت مشکلاتی ایجاد نماید. برای برطرف کردن این مشکل امروزه بسیاری از تولیدکنندگان ام دی اف، از چسب‌های با فرمالدهید کمتر یا بدون این ماده استفاده می‌کنند. ام دی اف ساخته شده اگر به خوبی روکش شود خطری برای سلامتی نخواهد داشت و پس از اتمام فرایند تولید، گاز فرمالدهید از این متریال خارج نخواهد شد.

به طور خلاصه می‌توان گفت که مزایای اصلی خرید مبلمان ام دی اف عبارتند از:

خرید-مبلمان-ام-دی-اف

  • به دلیل استفاده از خرده‌ها و اضافات چوب، این متریال به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.
  • قیمت بسیار مناسبی دارد و گزینه‌ای کاملا اقتصادی و به صرفه است.
  • سطح صاف و بدون گره مبلمان ام دی اف، ظاهری یکدست، مدرن و جذاب ایجاد می‌کند.

در مجموع با توجه به آنچه در مطلب امروز گفته شد خرید مبلمان ام دی اف یک تصمیم هوشمندانه و اقتصادی برای خانه‌ها، ادارات و مراکز آموزشی خواهد بود. علاوه بر قیمت مناسب، تنوع بالای محصولات ساخته شده از ام دی اف و مقاومت بالای آن‌ها نیز دلایل دیگری برای انتخاب این متریال می‌باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *