دکوراسیون داخلی, مبلمان و وسایل منزل

دکوراسیون اتاق خواب کوچک را چگونه طراحی کنیم؟

دکوراسیون-اتاق-خواب-کوچک

طراحی دکوراسیون و انتخاب مبلمان یک آپارتمان کوچک نسبت به یک خانه بزرگ نیاز به کمی تفکر و خلاقیت بیشتری دارد. در فضاهای کوچک مواردی مانند روش‌های هوشمندانه برای ذخیره‌سازی وسایل و چگونگی چیدمان مبلمان اهمیت ویژه‌ای دارند. در رابطه با دکوراسیون اتاق خواب کوچک نیز پیش از هر چیز به یاد داشته باشید که مهم‌ترین نکته چیدمان صحیح وسایل است. مطلب امروز دیوان دکور مواردی را مرور خواهد کرد که در دکوراسیون و چیدمان بهتر اتاق‌های خواب نقش کلیدی دارند. برای آشنایی با این نکات تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

از کنج‌ها به بهترین شکل استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین موارد در فضاهای کوچک استفاده از تمام مساحت موجود در آن‌هاست. کنج‌ها معمولا در طراحی دکوراسیون نادیده گرفته می‌شوند. این در حالی است که با قرار دادن لوازم مناسب می‌توان آن‌ها را به فضایی کاربردی تبدیل کرد. به عنوان مثال با قرار دادن یک صندلی یا مبل راحتی و یک میز کوچک می‌توان گوشه دنجی در دکوراسیون اتاق خواب کوچک ساخت. مثال دیگر استفاده از لوازم روشنایی در کنج‌ها است. قرار دادن یک آباژور در یک کنج تاریک، می‌تواند نور مورد نیاز را تامین کند و باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا شود.

مبلمان و لوازم تاشو: انتخاب مناسبی برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک

در یک اتاق خواب کوچک می‌توان با به کار بردن لوازم تاشو، فضا را به صورت بهینه مورد استفاده قرار داد. مزیت مبلمان تاشو این است که پس از استفاده، می‌توان فضای اشغال شده توسط آن‌ها را به فعالیت دیگری اختصاص داد. تخت و میز تاشو گزینه‌ بسیار مناسبی برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک هستند.

برای ذخیره‌سازی و نظم بیشتر، مبلمان مناسب تهیه کنید

یکی دیگر از مهم‌ترین موارد در طراحی دکوراسیون فضاهای کوچک، توجه به وجود وسایلی برای ذخیره‌سازی است. به این منظور از کتابخانه‌ها و شلف‌ها به تعداد مورد نیاز استفاده نمایید. بی‌نظمی در فضاهای کوچک باعث کوچک‌تر به نظر رسیدن فضا خواهند شد. از دیگر ایده‌های مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک استفاده از تخت‌های کشودار است. به کمک این تخت‌ها می‌توان از فضای زیر تخت به خوبی بهره برد.

شلف-سه-تکه-پایه-دار

            شلف سه تکه دیوان دکور

[vc_btn title=”مشاهده و خرید” style=”custom” custom_background=”#f7bf25″ custom_text=”#ffffff” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fd1decor.ir/product/%d8%b4%d9%84%d9%81-%d8%b3%d9%87-%d8%aa%da%a9%d9%87-%d9%be%d8%a7%db%8c%d9%87-%d8%af%d8%a7%d8%b1///”]

به کمک تناسبات و مقیاس‌ها فضا را بزرگ‌تر نشان دهید

در انتخاب وسایل و مبلمان برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک سعی کنید مقیاس و ابعاد مناسب را در نظر داشته باشید. خرید مبلمان بسیار بزرگ یا بسیار کوچک در این فضاها توصیه نمی‌شود. مبلمان بزرگ و حجیم باعث کوچک‌تر و تنگ‌تر به نظر رسیدن اتاق خواهند شد. وسایل کوچک نیز کاربردی نخواهند بود. با توجه به این موضوع، همواره سعی کنید از لوازم و وسایل متناسب با ابعاد اتاق استفاده نمایید.

طراحی-اتاق-کوچک

مبلمان ساده، سبک و مینیمال

در طراحی دکوراسیون فضاهای کوچک استفاده از مبلمان مینیمال بسیار کاربردی است. مبلمان مینیمال با خطوط ساده و بدون تزئینات، بسیار کاربردی و در عین حال شیک و امروزی هستند. به علت سادگی این نوع مبلمان استفاده از آن‌ها در اتاق‌های کوچک، ظاهر مرتب‌تری به فضا می‌دهد. به طور کلی استفاده از مبلمان مینیمال و وسایلی که به لحاظ بصری سبک باشند، برای فضاهای کوچک مناسب‌تر خواهند بود.

پالت رنگی روشن

در دکوراسیون اتاق خواب کوچک خود، یک پالت با رنگ‌های روشن انتخاب کنید. رنگ‌های روشن، به علت بازتاب بیشتر نور، فضا را دلبازتر و بزرگ‌تر نشان می‌دهند. از طرف دیگر رنگ‌های تیره با جذب نور، باعث کوچک‌تر به نظر رسیدن فضا خواهند شد. به همین علت طراحان داخلی اغلب پالت‌هایی از رنگ‌های روشن را برای فضاهای کوچک پیشنهاد می‌کنند.

رنگ‌های خنثی مانند کرم، شیری و سفید انتخاب‌های مناسبی برای پالت رنگ دکوراسیون فضاهای کوچک هستند. بهتر است رنگ دیوارها و سقف را حتما از رنگ‌های روشن انتخاب کنید. برای لوازم ترئینی و اکسسوری‌ها می‌توانید از رنگ‌های تیره‌تر استفاده نمایید.

دکوراسیون-اتاق-کوچک

از فضای عمودی نیز استفاده کنید

دیوارها تنها برای نصب تابلوهای نقاشی وآثار هنری نیستند. می‌توان از آن‌ها به صورت کاربردی نیز استفاده کرد. این موضوع به ویژه در دکوراسیون اتاق خواب کوچک بسیار کاربردی خواهد بود. نصب تعدادی شلف دیواری می‌تواند هم به عنوان یک عنصر دکوراتیو عمل کند و هم فضای بیشتری در اختیار شما قرار دهد.

نقش کلیدی آینه‌ها در فضاهای کوچک

آینه‌ها با بازتاب نور و انعکاس تصاویر، می‌توانند باعث بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر رسیدن فضاهای مختلف خانه شوند. به همین علت استفاده از یک یا دو آینه در دکوراسیون اتاق خواب کوچک شما روشی کاربردی و مقرون به‌صرفه خواهد بود. آینه‌های ال ای دی دار نیز به دلیل همراه داشتن منبع نور، گزینه بسیار مناسبی خواهند بود.

        آینه آرایش دیوان دکور

[vc_btn title=”مشاهده و خرید” style=”custom” custom_background=”#f7bf25″ custom_text=”#ffffff” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fd1decor.ir/product/%d8%a2%db%8c%d9%86%d9%87-%d8%a2%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b4-%da%af%d8%b1%db%8c%d9%85///”]

چیدمان مناسب مبلمان در اتاق خواب

نکته بسیار مهمی که در ابتدای مطلب نیز به آن اشاره کردیم، چیدمان صحیح و مناسب مبلمان است. وسایل را به گونه‌ای بچینید که فضای کافی برای رفت و آمد وجود داشته باشد. همچنین مبلمان باید به گونه‌ای قرار داده شوند که استفاده از آن‌ها بدون برخورد با سایر وسایل امکان‌پذیر باشد. مورد دیگر توجه به محل قرارگیری تخت خواب است. بهتر است تخت را در مرکز دیواری که بیشترین طول را دارد قرار دهید. همچنین تخت خواب را چسبیده یا بسیار نزدیک به در ورودی قرار ندهید. پس از مشخص شدن محل قرارگیری تخت، سایر وسایل و مبلمان را با توجه به آن چیدمان کنید.

ایجاد تقارن در دکوراسیون

یکی از ترفندهای دکوراسیون داخلی برای ایجاد جذابیت بیشتر، استفاده از تقارن است. تقارن حتی در فضاهای کوچک می‌تواند به منسجم‌تر و یکپارچه‌تر شدن اتاق کمک کند. در یک اتاق خواب می‌توانید به کمک پاتختی‌ها این تقارن را ایجاد نمایید. قرار دادن دو پاتختی در دو طرف تخت خواب، علاوه بر نقش کاربردی، هماهنگی بصری بیشتری ایجاد خواهد کرد. اگر نگران کمبود فضا هستید، از پاتختی‌های کوچک یا دیواری استفاده کنید.

     پاتختی مینیمال دیوان دکور

[vc_btn title=”مشاهده و خرید” style=”custom” custom_background=”#f7bf25″ custom_text=”#ffffff” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fd1decor.ir/product/%d9%be%d8%a7%d8%aa%d8%ae%d8%aa%db%8c-%d9%be%d8%a7%db%8c%d9%87-%d8%af%d8%a7%d8%b1///”]

همان‌طور که گفته شد طراحی دکوراسیون یک فضای کوچک ممکن است شما را با مشکلات و چالش‌هایی مواجه کند. اما این بدان معنا نیست که نمی‌توانید از فضای منزل خود لذت ببرید. به کمک نکاتی که در مطلب امروز به آن‌ها پرداختیم امکان استفاده از فضای موجود در اتاق خواب خود را به بهترین شکل خواهید داشت. برای خرید مبلمان مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک خود می‌توانید از فروشگاه آنلاین دیوان دکور دیدن فرمایید. هدف ما ارائه محصولات با کیفیت، مدرن و مقرون به صرفه برای خانه‌های امروزی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *