دکوراسیون داخلی, مبلمان و وسایل منزل

بایدها و نبایدهای انتخاب مبلمان اتاق نوجوان

طراحی-اتاق-نوجوان

نوجوانی یکی از دوره‌های حساس در زندگی هر فرد است. به همین علت طراحی دکوراسیون اتاق نوجوان با چالش‌ها و مسائل مختلفی همراه خواهد بود. یکی از این چالش‌ها، انتخاب صحیح مبلمان اتاق نوجوان است. در مطلب امروز دیوان دکور به برخی از این مسائل و راه‌حل‌های مناسب برای انتخاب مبلمان می‌پردازیم. تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

تعادل در دکوراسیون و مبلمان اتاق نوجوان

یکی از نکات کلیدی و مهم در طراحی دکوراسیون اتاق نوجوانان، ایجاد تعادل بصری در رنگ‌ها و وسایل است. این تعادل می‌تواند فضایی به وجود آورد که به حفظ آرامش روانی نوجوان کمک کند. می‌دانیم که نوجوانان ممکن است استرس‌ها و اضطراب‌های مختلفی را تجربه کنند. به همین علت تلاش برای ایجاد محیطی که در آن احساس خوبی داشته باشند یکی از مهم‌ترین نکات دکوراسیون می‌باشد.

مبلمان-مدرن-اتاق-نوجوان

در طراحی دکوراسیون از یک تم خاص استفاده کنید

هر نوجوان معمولا علایق و سرگرمی‌های منحصر به فرد خود را دارد. برخی از نوجوانان به یک ورزش یا هنر خاص تمایل دارند. برخی به موضوعات علمی علاقه دارند و بسیاری از آن‌ها نیز وقت خود را با بازی‌های کامپیوتری می‌گذرانند. بهتر است این علاقه را در طراحی دکوراسیون و انتخاب مبلمان اتاق نوجوان نیز به کار ببرید. به عنوان مثال اگر فرزند شما به فوتبال یا بسکتبال علاقه دارد، می‌توانید از چند نوع توپ‌ به عنوان وسایل دکوراتیو استفاده کنید. یا کاغذ دیواری را متناسب با علایق و سرگرمی‌های او انتخاب کنید.

به قفسه‌بندی و فضای ذخیره‌سازی در دکوراسیون توجه کنید

یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی اتاق نوجوان، وجود قفسه‌ها، شلف‌ها و کتابخانه مناسب برای قرار دادن وسایل است. فضاهای ذخیره‌سازی می‌توانند به تمیز و مرتب ماندن اتاق و سازماندهی وسایل کمک کنند. روش‌های مختلفی برای ایجاد فضای ذخیره‌سازی وجود دارد که با توجه به ابعاد اتاق می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. برخی از این روش‌ها عبارتند از: نصب شلف‌ها، استفاده از کتابخانه‌های با ابعاد مختلف یا ساخت یک کمد دیواری. برای نتیجه بهتر می‌توانید این روش‌ها را با هم ترکیب کنید.

زندگی نوجوانان پرمشغله است، آن‌ها به مدرسه و کلاس‌های مختلف می‌روند و وسایل زیادی دارند. یکی از بهترین ایده‌ها برای اتاق آن‌ها این است که قفسه‌های زیادی در دسترس آن‌ها قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید به سبک زندگی آن‌ها نظم دهید.

            شلف دیواری دیوان دکور

[vc_btn title=”مشاهده و خرید” style=”custom” custom_background=”#f7bf25″ custom_text=”#ffffff” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fd1decor.ir/product/%d8%b4%d9%84%d9%81-%d8%af%db%8c%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c///”]

فضایی برای کار و مطالعه ایجاد کنید

یکی از دغدغه‌های اصلی نوجوانان و خانواده‌های آن‌ها موفقیت تحصیلی است. اگر می‌خواهید نوجوانتان در مدرسه موفق باشد، باید فضای مناسبی برای او به وجود آورید. برای تسهیل این امر در اتاق خواب او یک فضای مخصوص برای مطالعه ایجاد کنید. این اقدام در تمرکز بیشتر و بهتر او بسیار موثر خواهد بود. در این فضا به یک میز تحریر و صندلی مناسب نیاز خواهید داشت. برای انتخاب میز گزینه‌های متنوعی وجود دارد. میزهای تاشو، میزهای کتابخانه‌ دار و میزهای همراه با کشو برخی از این گزینه‌ها هستند. با توجه به دکوراسیون و مساحت موجود بهترین میز را برای اتاق نوجوان انتخاب کنید.

         میز تحریر کتابخانه دار دیوان دکور

[vc_btn title=”مشاهده و خرید” style=”custom” custom_background=”#f7bf25″ custom_text=”#ffffff” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fd1decor.ir/product/%d9%85%db%8c%d8%b2-%d8%aa%d8%ad%d8%b1%db%8c%d8%b1-%d9%85%d8%af%d9%84-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%af%d8%a7%d8%b1-d1///”]

نورپردازی مناسب در اتاق نوجوان

لوازم و تجهیزات روشنایی نیز برخی از ضروریات مبلمان اتاق نوجوان هستند. برای نورپردازی این فضا بهتر است از نورهای ملایم و چند منبع نور استفاده کنید. ریسه‌های نور و چراغ‌های خواب در کنار منبع نور مرکزی، می‌توانند فضای دلپذیری در دکوراسیون اتاق نوجوان ایجاد کنند.

توجه داشته باشید که وجود نور طبیعی نیز از نکات مهم در دکوراسیون اتاق نوجوان است.

        چراغ خواب دیوان دکور

[vc_btn title=”مشاهده و خرید” style=”custom” custom_background=”#f7bf25″ custom_text=”#ffffff” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fd1decor.ir/product/%da%86%d8%b1%d8%a7%d8%ba-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%a8-%da%86%d9%88%d8%a8%db%8c///”]

انتخاب رنگ و متریال مبلمان اتاق نوجوان

یکی دیگر از چالش‌های طراحی دکوراسیون اتاق نوجوانان انتخاب رنگ و متریال مناسب است. در این فضا پیشنهاد می‌شود که برای دیوارها و کف از رنگ‌های خنثی مانند خاکستری، سفید یا کرم استفاده شود. این کار به امکان تغییر دکوراسیون به مرور زمان کمک خواهد کرد. چرا که در یک زمینه خنثی می‌توان با تغییر رنگ مبلمان و لوازم دکوراتیو، به راحتی حال و هوای فضا را عوض کرد.

رنگ‌ وسایل و پرده‌ها را با مشورت نوجوان و بر اساس علاقه و سلیقه آن‌ها انتخاب کنید. در انتخاب متریال مبلمان نیز گزینه‌های مدرن و به‌روز مانند ام دی اف یا ترکیب چوب و ام دی اف می‌توانند مناسب باشد.

مبلمان-اتاق-نوجوان

از فضای موجود به بهترین شکل استفاده کنید

وجود فضاهای متنوع در اتاق نوجوان می‌تواند به او احساس راحتی بیشتری بدهد. این فضاهای متنوع می‌توانند شامل فضای خواب، مطالعه، استراحت و تفریح شوند. اگر ابعاد اتاق چندان بزرگ نیست می‌توانید با راه‌حل‌های خلاقانه از آن به بهترین شکل استفاده کنید. استفاده از تخت یا میز تاشو، قرار دادن تخت در ارتفاع و استفاده از فضای زیر آن و همچنین قرار دادن تعدادی پاف یا بین بگ مثال‌هایی از این راه‌حل‌ها هستند.

لوازم دکوراتیو و تزئینی

پس از خرید مبلمان اصلی دکوراسیون مانند میز، صندلی و تخت، نوبت به لوازم تزئینی می‌رسد. همان‌طور که اشاره شد نوجوانان معمولا سرگرمی‌ها و علایق خاصی دارند که بهتر است دکوراسیون اتاق را بر اساس آن‌ها طراحی کنید. در خرید لوازم دکوراتیو نیز می‌توانید از سلیقه خود نوجوان کمک بگیرید. تابلوهای نقاشی، قاب عکس‌ها و مجسمه‌ها از جمله لوازم دکوراتیوی هستند که از یکنواخت شدن فضا جلوگیری خواهند کرد.

استفاده از تعدادی گل و گیاه نیز می‌تواند در ایجاد حس سرزندگی در دکوراسیون نقش موثری داشته باشد. همچنین رنگ سبز گیاهان می‌تواند در زمان استراحت باعث آرامش چشم‌ها شود.

کاربردی بودن مبلمان اتاق نوجوان

در انتخاب هر بخش از مبلمان اتاق نوجوان همواره به یاد داشته باشید که در درجه اول باید کاربردی باشد. نوجوانان بیشتر زمان خود را در اتاق‌هایشان می‌گذرانند. بنابراین مهم است که فضاهای کاربردی و مورد نیازشان را داشته باشند.

مبلمان-اتاق-نوجوانان

نقطه کانونی در دکوراسیون اتاق نوجوان

وجود یک فضای شاخص در اتاق نوجوان می‌تواند به داشتن یک دکوراسیون چشمگیر و خاص کمک کند. این نقطه کانونی که می‌تواند یک دیوار با رنگ خاص یا یک نقاشی زیبا باشد، اتاق نوجوان را جذاب‌تر خواهد کرد.

در مطلب امروز به انواع مبلمان اتاق نوجوان و اهمیت آن‌ها پرداختیم. وجود میز و صندلی مطالعه، شلف و کتابخانه و یک تخت مناسب از جمله لوازم ضروری این فضا می‌باشند. اگر قصد خرید مبلمان جدید برای منزلتان را دارید، در فروشگاه آنلاین دیوان دکور می‌توانید محصولات متنوع و جذابی برای خانه‌های امروزی بیابید. در زمانی کوتاه لوازم مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و گزینه مورد نظرتان را خریداری کنید. محصول مورد نظر شما در کوتاه‌ترین زمان برای شما ارسال خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *