دکوراسیون داخلی, مبلمان و وسایل منزل

هر آنچه در مورد طراحی دکوراسیون اتاق کودک باید بدانید

طراحی-اتاق-کودک

ایجاد فضایی برای بازی و رشد کودکان می‌تواند تجربه بسیار جذاب و سرگرم‌کننده‌ای باشد. اما اگر با اصول طراحی دکوراسیون اتاق کودک آشنا نباشید، این تجربه می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز و دشوار به نظر برسد.

اگر برای طراحی اتاق کودک خود به راهنمایی نیاز دارید، مطلب امروز دیوان دکور برای شما است. در این مطلب نکاتی پیرامون دکوراسیون اتاق کودک بر اساس خواسته‌ها و نیازهای او گردآوری شده است.

اگر قصد دارد اتاق جدیدی برای کودکتان طراحی کنید یا در اتاق فعلی او تغییراتی ایجاد نمایید، توجه به نکات مطرح شده در مطلب امروز می‌تواند به شما کمک کند تصمیمات بهتری در طراحی دکوراسیون بگیرید. با ما همراه باشید.

1- در دکوراسیون اتاق کودک از وسایل ساده و سبک مینیمال استفاده نمایید

دکوراسیون-اتاق-کودک

وقتی صحبت از طراحی دکوراسیون اتاق بچه‌ها می‌شود، معمولا سادگی اولویت می‌یابد. با ساده و حداقلی نگه‌داشتن وسایل، استفاده از سبک مینیمال در دکوراسیون و پرهیز از تجملات، فضای بیشتری برای بازی در اختیار کودکان قرار خواهید داد. یک پالت رنگی خنثی برای پس‌زمینه نیز امکان ایجاد تغییرات متناسب با سن کودکتان را به خوبی فراهم خواهد کرد.

2- اتاقی متناسب با نیازها و ویژگی‌های کودکان طراحی کنید

طراحی-اتاق-کودک

برای طراحی فضایی برای کودکان باید خود را هم‌اندازه آن‌ها تصور کنید و اتاق را از دید آن‌ها ببینید. به این منظور بهتر است مبلمان و وسایل را متناسب با قد آن‌ها انتخاب کنید. مطمئن شوید که می‌توانند به راحتی به اسباب‌بازی‌ها، کتاب‌ها و لوازم دیگر دسترسی داشته باشند. استفاده از کتابخانه و شلف‌های باز، این دسترسی را تامین خواهد کرد. با دیدن فضا از دید کودکان می‌توانید فضایی کاربردی و جذاب برای آن‌ها طراحی کنید.

نکته دیگری که باید به آن دقت داشته باشید، توجه به ایمن بودن اتاق کودک است. مطمئن شوید که وسیله تیز و برنده‌ای در اتاق وجود نداشته باشد. همچنین از نصب صحیح شلف‌ها اطمینان حاصل کنید.

3- در طراحی فضای بازی خلاق باشید

دکوراسیون-اتاق-کودک

بچه‌ها بازی کردن را بیشتر از هر کاری دوست دارند. با توجه به این موضوع در طراحی دکوراسیون اتاق کودک حتما باید فضای مناسب بازی در نظر گرفته شود. در طراحی و ساخت فضای بازی از خلاقیت خود و همچنین بازی‌های مورد علاقه کودکتان استفاده کنید. نصب یک تخته سیاه، برپا کردن یک خانه عروسکی یا یک خیمه کوچک همگی می‌توانند ایده‌های جذاب و هیجان‌انگیزی باشند.

4- از فضای موجود به بهترین شکل استفاده کنید

اتاق-کودک

چه با یک اتاق کوچک سر و کار داشته باشید و چه یک اتاق بزرگ، در هر صورت استفاده حداکثری از فضای موجود یک ضرورت است.

بچه‌ها معمولا وسایل زیادی دارند و تعداد این وسایل با رشد آن‌ها بیشتر هم می‌شود. بنابراین هر چه فضای بیشتری در اختیار داشته باشید بهتر است. به عنوان مثال استفاده از پایه‌های بلندتر برای تخت خواب، ایده هوشمندانه‌ای است که امکان تبدیل فضای زیر آن را به محلی برای مطالعه و بازی فراهم می‌کند.

5- در دکوراسیون اتاق کودک فضای ذخیره‌سازی کافی طراحی نمایید

طراحی-اتاق-کودک

یکی از چالش‌های همیشگی در اتاق کودکان، شلوغی و به هم ریختگی وسایل است. برای نظم بیشتر به تعدادی کمد، شلف و کتابخانه نیاز خواهید داشت. همچنین استفاده از باکس‌هایی که زیر تخت قرار بگیرند نیز ایده کاربردی و خوبی برای دسته‌بندی وسایل است.

کتابخانه‌‌ها به دلیل داشتن قفسه‌های مجزا می‌توانند برای آموزش نظم و دسته‌بندی به کودکان نیز به کار روند. هر قفسه را به وسایل مشخصی اختصاص دهید و از کودکتان بخواهید پس از بازی آن‌ها را در محل مخصوص قرار دهد.

کتابخانه-مدرن

        کتابخانه مناسب اتاق کودک دیوان دکور

[vc_btn title=”مشاهده و خرید” style=”custom” custom_background=”#f7bf25″ custom_text=”#ffffff” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fd1decor.ir/product/%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%85%d8%af%d8%b1%d9%86///”]

6- رنگ‌ها را هوشمندانه به کار ببرید

طراحی-دکوراسیون-اتاق-کودک

بچه‌ها رنگ را دوست دارند، اما انتخاب رنگ‌های مناسب برای اتاق آن‌ها به کمی دقت و توجه نیاز دارد. همان‌طور که اشاره شد استفاده از یک پالت رنگی خنثی برای پس‌زمینه اتاق (یعنی دیوارها، کف و سقف) می‌تواند امکان ایجاد تغییرات سریع و ساده را فراهم نماید.

برای افزودن رنگ به این زمینه خنثی، راهکارهای زیادی وجود دارد. به عنوان مثال نصب شلف‌های رنگی، تابلوهای نقاشی یا استفاده از کوسن‌ها و لوازم دکوراتیو روش‌های خوبی برای افزودن رنگ‌ها به دکوراسیون اتاق کودک هستند.

شلف-دیواری

                  شلف دیواری دیوان دکور

[vc_btn title=”مشاهده و خرید” style=”custom” custom_background=”#f7bf25″ custom_text=”#ffffff” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fd1decor.ir/product/%d8%b4%d9%84%d9%81-%d8%af%db%8c%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c/”]

7- در دکوراسیون اتاق کودک فضاهای متنوع ایجاد کنید

طراحی-اتاق-کودک

یکی از موارد مهمی که در دکوراسیون اتاق کودک باید در نظر داشته باشید، طراحی فضاهای مختلف با عملکردهای متفاوت است. فضای خواب و استراحت، فضای بازی، فضای ساخت کاردستی و فضای انجام دادن تکالیف از جمله فضاهای مورد نیاز در اتاق کودکان هستند. این تنوع و تقسیم فضایی علاوه بر کمک به تمرکز بهتر فرزندتان در هنگام انجام فعالیت‌های مختلف، به بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا نیز کمک خواهد کرد.

8- علایق کودکان را در طراحی دکوراسیون اتاق در نظر بگیرید

کاغذ-دیواری-خاص

این اتاق متعلق به کودک شما است، بنابراین در روند طراحی حتما نظرات او را جویا شوید و علاقه و سلیقه او را در دکوراسیون مورد توجه قرار دهید. اگر فرزندتان به نجوم علاقه دارد، می‌توانید از استیکرهای مرتبط به فضا یا آویز سیاره‌های منظومه شمسی در اتاق او استفاده کنید. اگر به طبیعت علاقه دارد، کاغذ دیواری با طرح درختان و حیوانات می‌تواند انتخاب خوبی برای اتاق او باشد. در هر صورت سعی کنید علایق او را درک کرده و عناصری مرتبط با آن در دکوراسیون در نظر بگیرید.

 

به نظر شما کدام مورد در طراحی دکوراسیون اتاق کودک از همه مهم‌تر است؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *