دکوراسیون داخلی, مبلمان و وسایل منزل

8 ایده کاربردی برای دکوراسیون ناهارخوری کوچک

دکوراسیون ناهارخوری کوچک

در برخی از آپارتمان‌های امروزی فضای مشخصی برای ناهارخوری در نظر گرفته نمی‌شود. پلان‌ها باز هستند و فضایی یکپارچه را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. گاهی این فضا آنقدر کوچک است که تنها برای نشیمن و پذیرایی در نظر گرفته می‌شود و از فضای ناهارخوری صرف نظر می‌شود. اما خبر خوب این است که در فضاهای خیلی کوچک هم می‌توان به کمک اصول دکوراسیون فضایی برای یک ناهارخوری کوچک ایجاد کرد.

در مطلب امروز دیوان دکور چند ایده کاربردی و جالب برای دکوراسیون ناهارخوری کوچک را بررسی می‌کنیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

1- از میزهای گرد و بیضی شکل استفاده کنید.

دکوراسیون ناهارخوری کوچک

به جای میزهای ناهارخوری مستطیل یا مربع شکل و گوشه‌دار از میزهای گرد و بیضی شکل استفاده کنید. میزهای گرد در دکوراسیون ناهارخوری کوچک بسیار کاربردی هستند. میزهای دایره‌ای و بیضی شکل فضای کافی و مناسب برای نشستن تعداد بیشتری از افراد را فراهم می‌کنند. این میزها همچنین مسیر عبور و مرور را مسدود نمی‌کنند و به راحتی می‌توان دور آن‌ها حرکت کرد.

 

2- نیمکت‌ها: یک راه‌حل هوشمندانه برای دکوراسیون ناهارخوری کوچک

به کمک یک نیمکت و چند صندلی می‌توانید فضایی ایجاد کنید که هم برای ناهارخوری و هم به عنوان یک نشیمن خودمانی مناسب باشد. به کمک یک نیمکت جا برای نشستن تعداد بیشتری از افراد فراهم خواهد شد.

 

3- از میز ناهارخوری چند منظوره استفاده کنید.

دکوراسیون ناهارخوری کوچک

یکی از ترفندهای چینش دکوراسیون در آپارتمان‌های کوچک استفاده از وسایلی است که چند عملکرد دارند. در دکوراسیون ناهارخوری کوچک نیز می‌توان همین ترفند را به کار برد. برای مثال بخشی از میز ناهارخوری را به میز کار تبدیل کرده یا حتی می‌توانید امتداد شلف تلویزیون را به عنوان میز ناهارخوری استفاده کنید. میزهای تاشو نیز گزینه‌های مناسبی برای دکوراسیون ناهارخوری کوچک هستند که در صورت نیاز می‌توانید آن‌ها را جمع کرده و در گوشه‌ای قرار دهید.

4- در دکوراسیون ناهارخوری کوچک رنگ‌های روشن به کار ببرید.

دکوراسیون ناهارخوری کوچک

به طور کلی رنگ‌های روشن برای فضاهای کوچک مناسب‌تر هستند. در واقع رنگ‌های روشن با انعکاس نور بیشتر باعث بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر رسیدن فضاها خواهند شد. این در حالی است که رنگ‌های تیره نور را جذب می‌کنند و فضا را تاریک‌تر از آنچه هست نشان می‌دهند. به همین دلیل در آپارتمان‌های کوچک توصیه می‌شود که از رنگ‌های روشن برای سطوح اصلی یعنی دیوارها، کف و سقف استفاده شود.

 

5- آینه‌ها می‌توانند فضاهای کوچک را دگرگون کنند.

در تمام فضاهای کوچک استفاده از آینه‌ می‌تواند معجزه کند. به ویژه اگر از آینه‌های بزرگ و سراسری استفاده کنید.اگر از آینه‌های سراسری که کل دیوار را می‌پوشانند استفاده کنید، می‌توانید میز ناهارخوری خود را به آینه بچسبانید و نتیجه فوق‌العاده آن را مشاهده کنید.

البته با یک یا چند آینه کوچک نیز می‌توان همان تاثیر را ایجاد کرد و فضا را بزرگ‌تر نشان داد.

 

6- مبلمان را کوچک و جمع و جور انتخاب کنید.

صندلی‌های بدون دسته و مبل‌های با سایز کوچک انتخاب‌های بهتری برای دکوراسیون ناهارخوری کوچک هستند. این در حالی است که صندلی‌های دسته‌دار و مبل‌ها و نیمکت‌های با سایز بزرگ فضای بیشتری اشغال کرده و فضا را به لحاظ بصری سنگین می‌کنند.

میزهای شیشه‌ای نیز به دلیل امکان عبور نور به لحاظ بصری سبک‌تر هستند و برای دکوراسیون ناهارخوری کوچک مناسب هستند.

 

7- ناهارخوری کوچک منزلتان را به فضایی شاخص تبدیل کنید.

دکوراسیون ناهارخوری کوچک

به کمک یک لوستر خاص یا با نصب یک تابلوی نقاشی متفاوت دکوراسیون ناهارخوری کوچک منزلتان را به بخش شاخص منزلتان تبدیل کنید. با این کار حتی اگر فضای ناهارخوری بسیار کوچک باشد، توجهات را به خود جلب می‌کند و تمایل افراد به استفاده از این فضا افزایش می‌یابد.

 

8- میز ناهارخوری را کنار پنجره قرار دهید.

دکوراسیون ناهارخوری کوچک

با قرار دادن میز ناهارخوری کنار پنجره می‌توانید از نور طبیعی و چشم‌انداز بیرون هنگام صرف غذا لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *