دکوراسیون داخلی, سبک زندگی

با ترندهای دکوراسیون آشپزخانه در سال 2021 آشنا شوید

ترندهای-دکوراسیون-آشپزخانه

قصد دارید دکوراسیون آشپزخانه خود را تغییر دهید؟ یا خانه جدید خود را به تازگی خریداری کرده‌اید و طراحی آن را از صفر آغاز نموده‌اید؟ بدون شک یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه، آشپزخانه آن است. به همین علت طراحی این فضا اهمیت ویژه و تاثیرگذاری در خانه‌ها دارد. اگر در رابطه با نوع کابینت‌ها، پالت رنگ آشپزخانه و استفاده از کابینت جزیره مطمئن نیستید، مطلب امروز دیوان دکور را از دست ندهید. در این مطلب ترندهای دکوراسیون آشپزخانه در سال 2021 را با هم بررسی خواهیم کرد. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

ترندهای دکوراسیون آشپزخانه در سال 2021

اخیرا و به ویژه پس از شیوع همه‌گیری کرونا، اهمیت آشپزخانه‌ها بیش از پیش آشکار شده است. در ماه‌های اخیر ما زمان بیشتری را در آشپزخانه‌ها می‌گذرانیم و از این فضا بیشتر استفاده می‌کنیم. در واقع آشپزخانه به فضایی چند منظوره و چند عملکردی تبدیل شده است. ما در آشپزخانه‌ها آشپزی می‌کنیم، دور هم جمع می‌شویم و حتی بخشی از کار و مطالعه روزانه خود را در آن انجام می‌دهیم. ترندهای طراحی سال 2021 نیز بیشتر بر همین مبنا شکل گرفته‌اند و بر راحتی و ایجاد فضایی آرامش‌بخش و دعوت‌کننده متمرکز بوده‌اند.

1- استفاده از کابینت‌های دو رنگ

ترندهای-دکوراسیون-آشپزخانه-2021

در طراحی آشپزخانه منزل خود به کار بردن کابینت‌های تک‌رنگ را فراموش کنید. یکی از ترندهای دکوراسیون آشپزخانه امسال استفاده از دو رنگ در طراحی کابینت‌ها است. این ترکیب کردن رنگ‌ها در سال‌های قبل نیز وجود داشته است اما در سال 2021 این طرح افزایش و گسترش یافته است. استفاده از دو رنگ کابینت می‌تواند جلوه منحصر به فرد و مدرنی به آشپزخانه شما بدهد. این روش با ایجاد تضاد یا سایه‌ها و تناژهای مختلف به فضا عمق و شخصیت خاصی می‌بخشد.

این ترکیب رنگ‌ها می‌تواند به شکل‌های مختلف از جمله تفاوت رنگ کابینت‌های بالا و پایین یا تمایز رنگ کابینت‌ جزیره با سایر کابینت‌ها به کار رود.

2- تمایل بیشتر به استفاده از کابینت جزیره

ترند-طراحی-آشپزخانه

یکی دیگر از ترندهای دکوراسیون آشپزخانه در سال 2021 استفاده بیشتر از کابینت‌های جزیره است. همان‌طور که اشاره شد آشپزخانه‌ها به فضایی چندعملکردی تبدیل شده‌اند که افراد خانواده زمان زیادی را در آنجا می‌گذرانند. می‌دانیم که کابینت‌های جزیره می‌توانند مکانی برای صرف غذا، محلی برای آماده‌سازی مواد غذایی و همچنین ذخیره‌سازی فراهم کنند. از این نظر می‌توان گفت که این کابینت‌ها بسیار کاربردی و مناسب فضاهای چند منظوره هستند. بنابراین در سال 2021 شاهد طراحی آشپزخانه‌های بیشتری با کابینت جزیره خواهیم بود. افزودن یک میز مجزا به کابینت جزیره نیز می‌تواند ایده خوبی در آشپزخانه‌های بزرگ‌تر باشد. با این کار سطح بیشتری به فضا اضافه خواهد شد و محل مشخصی برای صرف وعده‌های غذایی و همچنین معاشرت با اعضای خانواده و دوستان به وجود خواهد آمد.

3- قفسه‌های باز و شلف‌های دیواری

ترندهای-آشپزخانه-2021

استفاده از قفسه‌ها و شلف‌های باز در ترکیب با کابینت‌ها، از دیگر ترندهای دکوراسیون آشپزخانه است.

این قفسه‌ها به شما امکان می‌دهند که ظروف کریستال و دکوراتیو خود را در آن‌ها نمایش دهید. علاوه بر این استفاده از  قفسه‌های باز یا شلف‌های دیواری در کنار سایر کابینت‌ها، ظاهری جذاب‌تر به آشپزخانه شما خواهند داد و تنوع بصری را نیز بیشتر خواهند کرد.

          شلف دیواری چهار تکه دیوان دکور

[vc_btn title=”مشاهده و خرید” style=”custom” custom_background=”#f7bf25″ custom_text=”#ffffff” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fd1decor.ir/product/%d8%b4%d9%84%d9%81-%d8%af%db%8c%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c///”]

4- چیدمان جذاب و خاص کاشی‌های آشپزخانه

ترندهای-آشپزخانه

وقتی صحبت از کاشی به میان می‌آید، نحوه چیدمان آن‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی خواهد بود. درست است که کاشی‌ها با چینش رایج و معمول همچنان محبوب هستند اما شیوه‌های جدید چینش کاشی نیز یکی از ترندهای طراحی آشپزخانه امسال است. به عنوان مثال چینش تیغ‌ماهی یا پلکانی می‌تواند ظاهری منحصر به فرد در آشپزخانه منزل شما به وجود آورد.

5- کانترهای به رنگ تیره

انتخاب سنگ کانتر یا پیشخوان آشپزخانه نیز یکی دیگر از بخش‌های طراحی این فضا است. در سال 2021 شاهد استفاده از رنگ‌های تیره‌تر برای ساخت کانتر هستیم. این ترند همراه با کابینت‌های دو رنگ بسیار محبوب شده است و به نوعی مکمل آن محسوب می‌شود. استفاده از رنگ‌های تیره و به ویژه خاکستری و ذغالی در کنار کابینت‌هایی از جنس چوب روشن، فضای دعوت‌کننده و جذابی به وجود خواهد آورد.

6- درهای شیشه‌ای برای کابینت‌ها

ترند-دکوراسیون-آشپزخانه-2021

علاوه بر شلف‌ها و قفسه‌های باز، تمایل به استفاده از درهای شیشه‌ای برای کابینت‌ها نیز در طراحی آشپزخانه افزایش یافته است. درهای شیشه‌ای به علت عبور دادن نور از خود، فضا را روشن‌تر و بزرگ‌تر از آنچه هست نشان خواهند داد. شلف‌های دیواری نیز در بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا موثر هستند. بنابراین ترکیب این شلف‌ها و درهای چوبی با کابینت‌های دیگر آشپزخانه، می‌تواند فضا را دلبازتر و وسیع‌تر نشان دهد.

7- کابینت سوپر مارکت

ترند-دکوراسیون-آشپزخانه

یکی از محبوب‌ترین ترندهای دکوراسیون آشپزخانه در سال‌های اخیر اضافه شدن کابینت سوپر مارکت به این فضا است. کابینت سوپر مارکت در واقع محل ذخیره کردن تنقلات و خوراکی‌های مناسب میان‌وعده‌ها است. با در نظر گرفتن این نوع کابینت در طراحی آشپزخانه، فضای کاربردی‌تری خواهید داشت.

در مطلب امروز 7 ترند طراحی دکوراسیون آشپزخانه در سال 2021 را با هم بررسی کردیم. چند عملکردی شدن آشپزخانه‌ها از عوامل موثر بر ترندهایی مانند استفاده بیشتر از کابینت جزیره و ایجاد فضای کار و معاشرت در کنار صرف غذا بوده است.

به نظر شما کدام ترند دکوراسیون آشپزخانه جذابیت بیشتر و کارایی بهتری دارد؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *