دکوراسیون داخلی, مبلمان و وسایل منزل, وسایل دکوراتیو

چند روش اقتصادی برای زیباتر کردن دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب اگر مهم‌ترین اتاق خانه نباشد، بی‌شک یکی از مهم‌ترین فضاهای هر خانه است. اتاق خواب جایی است که آغاز و پایان هر روز را در آن می‌گذرانیم، در آن استراحت می کنیم و برای شروع کار و فعالیت روزانه آماده می‌شویم. اما معمولا آنقدر که باید به دکوراسیون اتاق خواب توجه نمی‌شود. علت این موضوع می‌تواند هزینه‌های بالای طراحی و تغییر دکوراسیون باشد. اما گاهی با چند تغییر کوچک و مقرون‌ به صرفه نیز می‌توان دکوراسیون اتاق خواب را زیباتر و دلپذیرتر کرد.

در مطلب امروز دیوان دکور قصد داریم به چند روش کم‌هزینه و اقتصادی برای زیباتر کردن دکوراسیون اتاق خواب بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

1- برای تخت خوابتان یک تاج زیبا سفارش دهید.

دکوراسیون اتاق خواب

 

تاج تخت خواب می‌تواند تغییر چشمگیری در دکوراسیون اتاق خواب به وجود بیاورد. تاج تخت در صورتی که درست انتخاب شود می‌تواند به یک نقطه کانونی در اتاق خواب تبدیل شود. تاج تختی با رنگ و ارتفاع مناسب اتاق خوابتان انتخاب کنید و حس فضا را تغییر دهید.

 

2- به نورپردازی توجه کنید.

 

یکی از رازهای داشتن یک اتاق خواب آرامش‌بخش و دلپذیر نورپردازی مناسب است. بهتر است علاوه بر منبع نور اصلی از چند منبع نور رو میزی و با ارتفاع پایین نیز استفاده کنید. آباژورها و شمع‌ها انتخاب‌های بسیار خوبی برای این منظور هستند.

 

3- از میزهای پاتختی استفاده کنید.

 

درست است که تخت خواب مهم‌ترین جز دکوراسیون اتاق خواب محسوب می‌شود اما طراحی داخلی این اتاق بدون داشتن یک یا دو پاتختی تکمیل نمی‌شود.

ممکن است بودن یا نبودن یک میز پاتختی چندان مهم به نظر نرسد. اما این میزها دو عملکرد مهم در دکوراسیون اتاق خواب دارند: یک اینکه می‌توان از آن‌ها برای قرار دادن آباژور، لیوان آب، کتاب، یک گلدان پر از گل، شمع و سایر وسایل ضروری یا تزیینی استفاده کرد و دو اینکه این میزها به مشخص شدن جایگاه بصری تخت خواب کمک می‌کنند.

میزهای پاتختی انواع مختلفی دارند و می‌توانید بر اساس نیاز و سلیقه خود نوع پایه‌دار یا دیواری آن را تهیه کنید.

 

4- در دکوراسیون اتاق خواب آینه‌ها را فراموش نکنید.

 

استفاده از آینه‌ها روشی ساده و مقرون به صرفه برای تغییر و زیباسازی دکوراسیون اتاق خواب است. آینه‌ها علاوه بر بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان دادن فضا می‌توانند به عنوان عناصر تزیینی هم به کار روند.

 

5- از تابلوهای نقاشی و عکاسی برای تزیین دیوارها استفاده کنید.

 

اگر فضای اتاق خواب شما به نظرتان قدیمی و خسته کننده شده است و قصد دارید تغییری در آن به وجود آورید به کمک چند تابلوی نقاشی و عکاسی می‌توانید این کار را انجام دهید. با نصب چند تابلوی زیبا بر دیوارهای اتاق خواب تغییر قابل توجهی ایجاد می‌شود.

6- وسایل و مبلمان با سایز مناسب تهیه کنید.

پیش از خرید مبلمان برای اتاق خواب منزلتان ابعاد این اتاق را به دقت اندازه‌گیری نمایید و سایز مبلمان را متناسب با مساحت اتاق انتخاب کنید.

قرار دادن مبلمان با سایز بسیار بزرگ در یک اتاق کوچک یا مبلمان با سایز بسیار کوچک در یک اتاق بزرگ نتیجه خوبی نخواهد داشت.

 

7- دیوارها را رنگ کنید.

دکوراسیون اتاق خواب

 

تغییر رنگ دیوارها یکی دیگر از روش‌های زیباسازی اتاق خواب است که با هزینه کمی قابل اجرا است. برای این کار بهتر است که متناسب با رنگ‌های به کار رفته در مبلمان رنگ دیوارها را انتخاب کنید. برای داشتن اتاق خوابی متفاوت می‌توانید از چند رنگ در دیوارها استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق خواب

با صرف هزینه‌ای بیشتر نیز می‌توانید یک یا چند دیوار را با کاغذدیواری‌ بپوشانید و تغییر چشمگیری در دکوراسیون اتاق خوابتان به وجود آورید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *