دکوراسیون داخلی, سبک زندگی, مبلمان و وسایل منزل

ایده‌هایی برای طراحی دکوراسیون ورودی کاربردی و زیبا

دکوراسیون-ورودی

یک دکوراسیون ورودی زیبا و منظم باعث جذابیت بیشتر خانه شما خواهد ‌شد. اما ممکن است با عناصری که در طراحی دکوراسیون این فضا باید استفاده کنید آشنا نباشید. در مطلب امروز دیوان دکور به شما کمک خواهیم کرد که ورودی کاربردی و زیبایی برای منزل خود طراحی نمایید. در این مطلب با عناصر مختلف ورودی و ایده‌هایی در رابطه با طراحی این فضا آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

اگر هنوز در رابطه با اهمیت طراحی دکوراسیون ورودی مطمئن نیستید، بد نیست برخی از دلایل این اقدام را با هم مرور کنیم. مهم‌ترین علت طراحی فضای ورودی می‌تواند نیاز به داشتن نقطه شروعی جذاب در منزل باشد. در واقع ورودی‌ها، اولین برخورد هر فرد با خانه شما هستند و در نتیجه اولین تاثیر را بر آن‌ها خواهند گذاشت. حتی اگر مهمانان زیادی ندارید، یک فضای ورودی که به خوبی طراحی شده باشد، می‌تواند به بخشی کاربردی از آپارتمان شما تبدیل شود. به عبارت دیگر می‌توانید فضایی برای قرار دادن کفش‌ها، لباس‌ها و کلیدها داشته باشید. به این ترتیب از ورودی منزل خود به بهترین شکل استفاده خواهید کرد.

1- فرش یا قالیچه دکوراسیون ورودی

دکوراسیون-راهروی-ورودی-خانه

 

همان‌طور که اشاره شد اولین نقطه برخورد هر فرد با منزل شما، در ورودی است. اما پس از آن بلافاصله با فضای ورودی روبه‌رو خواهد شد. بنابراین مهم است که به کفپوش و فرش این فضا به اندازه کافی اهمیت دهید. بهتر است به جای فرش‌های بی‌کیفیت، در دکوراسیون ورودی از یک فرش یا قالیچه جذاب استفاده کنید.

به علت رفت و آمد بسیار زیاد در این بخش بهتر است از فرش‌های بادوام و ماندگار در ورودی منزل خود استفاده نمایید. فرش‌های دستباف یا گلیم‌ها می‌توانند انتخاب مناسبی باشند. در هنگام انتخاب فرش دکوراسیون ورودی به تناسب ابعاد و فرم آن با فضای موجود نیز توجه داشته باشید.

2- استفاده از نیمکت‌ها در ورودی منزل

دکوراسیون-ورودی

در طراحی دکوراسیون ورودی علاوه بر جذابیت و ایجاد تاثیر مثبت اولیه، عملکرد و راحتی نیز بسیار اهمیت دارد. استفاده از نیمکت‌ها یا صندلی‌ها در فضای ورودی می‌تواند در زمان انتظار یا به پا کردن کفش‌ها راحتی و آسایش بیشتری برای افراد ایجاد نماید. علاوه بر این می‌توانید با انتخاب یک نیمکت یا صندلی خاص جلوه‌ای منحصر به فرد نیز به ورودی منزل خود بدهید.

3- آینه، عنصری مهم در دکوراسیون ورودی

طراحی-دکوراسیون-ورودی

یکی از مهم‌ترین عناصر مورد استفاده در ورودی‌ها، آینه‌ها هستند. همه ما معمولا پیش از خروج از منزل، ظاهر خود را بررسی می‌کنیم. به همین علت وجود یک آینه کاربردی و زیبا یکی از ضروریات فضای ورودی است.

از طرف دیگر آینه‌ها باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضاها نیز می‌شوند. از آنجایی که ورودی‌ها معمولا چندان بزرگ نیستند نصب یک آینه از این نظر نیز می‌تواند مفید باشد. استفاده از آینه‌های ال ای دی دار در ورودی ایده هوشمندانه‌ای خواهد بود؛ زیرا علاوه بر کاربردی بودن به روشنایی فضا نیز کمک خواهد کرد. برای نورپردازی بهتر می‌توانید یک لامپ سقفی یا دیواری را نیز همراه با این آینه‌ها به کار ببرید.

آینه-نوری

             آینه دیوان دکور

[vc_btn title=”مشاهده و خرید” style=”custom” custom_background=”#f7bf25″ custom_text=”#ffffff” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fd1decor.ir/product/%d8%a2%db%8c%d9%86%d9%87-%d8%a2%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b4-%da%af%d8%b1%db%8c%d9%85///”]

4- استفاده از تعدادی شلف یا میز کنسول

می‌توان گفت که شلف‌ها و میزهای کنسول نیز مانند آینه‌ها از وسایل ضروری در دکوراسیون ورودی هستند. یک فضای مرتب و منظم حتی اگر طراحی خاصی نداشته باشد نیز دعوت‌کننده و جذاب است. اگر فضای ورودی شما نامنظم و شلوغ است، وسایل را هوشمندانه انتخاب کنید. اضافه کردن تعدادی کمد و فضای ذخیره‌سازی می‌تواند تمام چیزی باشد که به آن نیاز دارید. از این شلف‌ها یا کمدها برای نگهداری کیف، کفش، چتر، پالتوها و هر وسیله‌ای که برای بیرون رفتن نیاز دارید، استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید همه وسایل و لوازم مورد نیاز خود را به راحتی پیدا کنید. از طرف دیگر مهمانان شما نیز در هنگام ورود، فضایی برای قرار دادن وسایلشان خواهند داشت.

شلف-سه-تکه-پایه-دار

               شلف سه تکه دیوان دکور

[vc_btn title=”مشاهده و خرید” style=”custom” custom_background=”#f7bf25″ custom_text=”#ffffff” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fd1decor.ir/product/%d8%b4%d9%84%d9%81-%d8%b3%d9%87-%d8%aa%da%a9%d9%87-%d9%be%d8%a7%db%8c%d9%87-%d8%af%d8%a7%d8%b1///”]

5- گل‌ها و گیاهان در دکوراسیون ورودی

افزودن تعدادی گل و گیاه به هر فضایی حس تازگی و سرزندگی می‌بخشد. ورودی منزل نیز از این قاعده مستثنی نیست. قرار دادن یک یا دو گلدان پر از گل ورودی شما را بسیار جذاب‌تر، آرامش‌بخش‌تر و زیباتر خواهد کرد. اگر ورودی آپارتمان شما کوچک است نصب جا گلدانی دیواری و استفاده از گلدان‌های کوچک ایده خوبی در این مورد خواهد بود.

جا-گلدانی-دیواری

                جا گلدانی دیوان دکور

[vc_btn title=”مشاهده و خرید” style=”custom” custom_background=”#f7bf25″ custom_text=”#ffffff” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fd1decor.ir/product/%d8%ac%d8%a7-%da%af%d9%84%d8%af%d8%a7%d9%86%db%8c-%da%86%d9%88%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d9%86%d9%81///”]

6- پالت رنگ مناسب برای فضای ورودی

طراحی-دکوراسیون-راهروی-ورودی

انتخاب پالت رنگ دکوراسیون در بیشتر مواقع سلیقه‌ای است. اما اگر ابعاد فضا خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد به کمک رنگ‌های مناسب می‌توان آن را تا حدی متناسب کرد. به همین دلیل اگر ورودی منزل شما کوچک است بهتر است از رنگ‌های روشن و خنثی در پالت رنگ این فضا استفاده کنید. رنگ‌های روشن با بازتاب بیشتر نور، به بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر رسیدن فضا کمک می‌کنند.

7- طراحی ورودی در خانه‌های با پلان باز

طراحی-دکوراسیون-راهروی-ورودی-منزل

اگر پلان آپارتمان شما باز است و ورودی منزل شما دیوار جداکننده‌ای ندارد بهتر است در هنگام طراحی، به هماهنگی بین فضاهای مختلف توجه داشته باشید. برای این کار سعی کنید از رنگ‌های متناسب با هم استفاده کنید. همچنین به هماهنگی بین مبلمان و وسایل ورودی و نشیمن نیز دقت داشته باشید. سبک دکوراسیون ورودی نیز باید با سایر بخش‌های خانه هماهنگی داشته باشد.

چالشی که در پلان‌های باز ممکن است با آن مواجه شوید، تفکیک و متمایز کردن فضاها از یکدیگر است. به این منظور می‌توانید از کف سازی یا فرش‌های متفاوت در هر فضا استفاده کنید. به کمک نورپردازی نیز می‌توان فضاها را زون‌بندی کرد.

8- لوازم دکوراتیو و تابلوهای عکاسی و نقاشی در ورودی

طراحی-دکوراسیون-ورودی-منزل

یکی از ایده‌هایی که برای جذابیت ظاهری بیشتر دکوراسیون ورودی می‌توانید استفاده کنید، نصب تعدادی عکس یا تابلوی نقاشی است. همچنین به کار بردن تعدادی لوازم دکوراتیو نیز به زیبایی بیشتر و سرگرم‌کننده شدن این فضا کمک خواهند کرد.

به نظر شما از چه عناصر دیگری می‌توان در طراحی دکوراسیون ورودی استفاده کرد؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *