دکوراسیون داخلی

نورپردازی دکوراسیون حمام – چند نکته کوتاه و کاربردی

نورپردازی-دکوراسیون-حمام

حمام در خانه‌ها فضایی مهم برای نظافت، آرایش، پیرایش و آرامش است. اما با این وجود به طراحی نورپردازی این بخش از منزل آنچنان توجهی نمی‌شود. نورپردازی دکوراسیون حمام اگر درست و اصولی انجام شود، می‌تواند حس و حال فضا را به طرز چشمگیری بهتر و جذاب‌تر کند. در مطلب امروز دیوان دکور چند نکته را که برای طراحی و ایجاد نورپردازی در حمام نیاز دارید، گردآوری کرده‌ایم. با توجه به این نکات فضای آرامش‌بخش و دلپذیرتری در حمام منزل خود خواهید داشت. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

۱- روشنایی عمومی حمام

نورپردازی-حمام

برای نورپردازی دکوراسیون حمام به یک روشنایی عمومی یا به عبارت دیگر نور پس‌زمینه نیاز دارید. این نور پس‌زمینه می‌تواند به صورت یک یا دو منبع نور اصلی تامین شود. با توجه به مساحت حمام ممکن است نیاز به منابع نور بیشتری داشته باشید. در واقع نورپردازی پس‌زمینه، لایه اصلی نورپردازی حمام به حساب می‌آید. برای انجام این نورپردازی می‌توانید از لوسترهای مدرن یا کلاسیک، با توجه به سبک دکوراسیون حمام استفاده کنید. چراغ‌های آویز مینیمال نیز گزینه خوبی برای این لایه از نورپردازی خواهند بود.

۲- روشنایی اطراف آینه

نورپردازی-حمام

بخش مهمی از نورپردازی دکوراسیون حمام مربوط به نورپردازی در اطراف آینه است. این بخش به این علت مهم است که برای اصلاح، شستشو و آرایش به نورپردازی مناسب نیاز خواهید داشت. نکته مهم در نورپردازی اطراف آینه، دریافت نور در هر دو طرف صورت است. اگر نور فقط در قسمت بالای آینه وجود داشته باشد، تنها پیشانی شما را روشن می‌کند و سایه‌های تیره‌ای در زیر چشم، بینی و چانه دیده می‌شود. به همین دلیل نورپردازی نقطه‌ای و تنها از یک منبع برای اطراف آینه حمام مناسب نیست. یکی از روش‌های ایجاد این نورپردازی استفاده از چراغ‌های دیواری در دو طرف آینه است.

علاوه بر دو طرف آینه از لامپ‌ها و چراغ‌های جانبی که بر روی دیوار نصب می‌شوند، می‌توان در قسمت ورودی نیز استفاده کرد. به این ترتیب لایه دیگری به نورپردازی حمام اضافه خواهد شد.

نورپردازی-حمام

یک روش ایده‌آل برای انجام نورپردازی اطراف آینه، استفاده از آینه‌های ال ای دی دار است. با خرید یک آینه آرایش، نوری یکدست و مناسب برای انجام آرایش و پیرایش خواهید داشت.

آینه-آرایش

            آینه آرایش گریم       

[vc_btn title=”مشاهده و خرید” style=”custom” custom_background=”#f7bf25″ custom_text=”#ffffff” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fd1decor.ir/product/%d8%a2%db%8c%d9%86%d9%87-%d8%a2%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b4-%da%af%d8%b1%db%8c%d9%85///”]

۳- نور طبیعی

نورپردازی-حمام

داشتن نور طبیعی در حمام یکی از مزیت‌های هر خانه محسوب می‌شود. این نور در طول روز محیط دلپذیری به وجود خواهد آورد. برای کنترل دید و داشتن نور طبیعی به صورت توامان، در پنجره‌های حمام معمولا از شیشه‌های مات استفاده می‌شود. همچنین این پنجره‌ها در ارتفاع بالاتری نسبت به پنجره‌های معمولی قرار داده می‌شوند و از آن‌ها کوچک‌تر هستند. در برخی از خانه‌های ویلایی خارج شهر می‌توان از نورگیرهای سقفی نیز در حمام استفاده کرد.

۴- نورپردازی در اطراف وان یا دوش حمام

بخش مهم دیگری که در نورپردازی دکوراسیون حمام باید مورد توجه قرار دهید، نورپردازی در اطراف وان و یا دوش است.

نورپردازی-دکوراسیون-حمام

این نورپردازی می‌تواند در دیوار پشتی وان یا اطراف دوش انجام شود. در این لایه از نورپردازی نیز می‌توانید از چراغ‌های دیواری یا لامپ‌های ال‌ای‌دی استفاده کنید.

۵- لایه نورپردازی با ارتفاع پایین

نورپردازی-دکوراسیون-حمام

لایه دیگری که در نورپردازی حمام می‌توان استفاده کرد، نورهای با ارتفاع پایین و نزدیک به کف هستند. این نورها به خصوص در شب می‌توانند بسیار کاربردی باشند. این لامپ‌ها را می‌توانید در جداره پایین روشویی و یا در قسمت ورودی حمام نصب کنید. علاوه بر بالا بردن ایمنی در هنگام شب، این نوع نورپردازی به بهتر دیده شدن متریال کف حمام نیز کمک خواهد کرد. بنابراین اگر در حمام از متریال خاصی استفاده کرده‌اید با این نوع نورپردازی می‌توانید آن را برجسته کنید.

۶- نورپردازی در قفسه‌ها و شلف‌های حمام

لایه دیگری که می‌توانید در نورپردازی دکوراسیون حمام به کار ببرید در شلف‌ها و قفسه‌ها است. اگر در دکوراسیون حمام تعدادی شلف برای قرار دادن شامپوها، دستمال یا لوسیون‌ها نصب کرده‌اید، می‌توانید داخل این شلف‌ها را با استفاده از لامپ‌های ال‌ای‌دی روشن کنید. این کار علاوه بر کاربردی بودن و ایجاد دسترسی بهتر، می‌تواند به جذابیت بیشتر دکوراسیون حمام منزل شما نیز کمک کند.

در این مطلب به لایه‌های مختلف نورپردازی دکوراسیون حمام پرداخته شد. به طور خلاصه این لایه‌ها می‌توانند شامل نور پس‌زمینه، نور طبیعی، نور اطراف آینه، وان و دوش، نورپردازی قفسه‌ها و نورپردازی با ارتفاع کم باشند. در هر حمام می‌توان با توجه به نیاز کاربران و همچنین مساحت حمام از دو تا چند لایه نورپردازی استفاده کرد.

در نورپردازی دکوراسیون حمام توجه داشته باشید که هر چه لایه‌های نور ملایم‌تر باشند مناسب‌تر خواهد بود. در واقع در این فضا بهتر است تا حد امکان از به کار بردن نورهای شدید و مستقیم پرهیز کنید.

 

به نظر شما کدام لایه در نورپردازی حمام اهمیت‌ بیشتری دارد؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

                                                                                                     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *