دکوراسیون داخلی, سبک زندگی, مبلمان و وسایل منزل

بهترین روش‌های چینش مبلمان دکوراسیون نشیمن

دکوراسیون-نشیمن

اتاق‌ نشیمن یکی از مهم‌ترین و منعطف‌ترین فضاهای هر خانه به حساب می‌آید. ما در اتاق نشیمن تلویزیون تماشا می‌کنیم، با دوستان و خانواده معاشرت می‌کنیم، کار و استراحت می‌کنیم و حتی گاهی غذا می‌خوریم. با توجه به چند عملکردی بودن این فضا، تصمیم‌گیری در مورد نوع چینش مبلمان دکوراسیون نشیمن می‌‌تواند کمی دشوار و گیج‌کننده باشد. بخش مهمی از چیدمان نشیمن به چگونگی استفاده شما از فضا بستگی دارد. بنابراین پیش از تغییر دکوراسیون، در مورد کاربردهای این اتاق تصمیم بگیرید.

در مطلب امروز دیوان دکور چند نکته اصلی را در رابطه با بهترین روش‌های چینش مبلمان در دکوراسیون نشیمن به صورت چند عملکردی مرور خواهیم کرد. در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

چینش رسمی و متعادل

دکوراسیون-نشیمن

احتمالا زمانی که به یک دکوراسیون رسمی فکر می‌کنید، چنین طرحی به ذهنتان خواهد رسید: تقارن نسبی در چیدمان وسایل و قرار دادن مبل‌ها روبه‌روی یکدیگر و یک میز پذیرایی در وسط. در این نشیمن یک شومینه نیز به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته شده است و در دیوارهای دو طرف آن کمدها و قفسه‌هایی برای قرار دادن وسایل مختلف در نظر گرفته شده است.

چینش غیررسمی و متعادل

دکوراسیون-اتاق-نشیمن

در این نوع چینش، از مبلمان غیررسمی استفاده می‌شود. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، دو مبل تک‌نفره راحت روبه‌روی مبل سه نفره قرار گرفته‌اند. به این ترتیب انتخاب‌های بیشتری برای نشستن در اختیار خواهید داشت. تلویزیون در گوشه قرار داده شده و یک میز تحریر نیز به فضا اضافه شده است. در این نوع چیدمان بیشتر بر راحتی و کاربردی بودن فضا تمرکز داشته باشید.

چینش مینیمال و راحت

دکوراسیون-اتاق-نشیمن

با استفاده از یک مبل L و یک مبل تک‌نفره راحت می‌توانید چیدمانی مینیمال در دکوراسیون اتاق نشیمن داشته باشید. در دکوراسیون به سبک مینیمال همه وسایل با وسواس و دقت زیاد انتخاب می‌شوند. در این سبک کاربرد و فضای باز اولویت دارند.

ترکیب اتاق کار و نشیمن

چیدمان-اتاق-نشیمن

در بسیاری از آپارتمان‌های امروزی، فضای کافی برای تفکیک کردن همه فعالیت‌ها وجود ندارد. یکی از راه‌حل‌ها برای خانه‌های کوچک، طراحی دکوراسیون نشیمن به صورت چند عملکردی است.

به عنوان مثال در این اتاق نشیمن، مبل L باعث شده است که فضای نشیمن و معاشرت به خوبی از فضای کار جدا شوند. قرار دادن دو میز کامپیوتر در سمت راست اتاق، فضای کافی برای کار و مطالعه دو نفر فراهم کرده است. نکته قابل توجه در این فضا استفاده از فرش در قسمت نشیمن است که دو فضای مختلف و متمایز را مشخص می‌کند.

اگر فضای کافی در اتاق نشیمن برای میز کامپیوتر ندارید، نصب میزهای تاشو می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

میز-تحریر-دیواری

   میز تحریر و لپ‌تاپ دیواری دیوان دکور

[vc_btn title=”مشاهده و خرید” style=”custom” custom_background=”#f7bf25″ custom_text=”#ffffff” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fd1decor.ir/product/%d9%85%db%8c%d8%b2-%d8%aa%d8%ad%d8%b1%db%8c%d8%b1-%d8%af%db%8c%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c///”]

ترکیب ناهارخوری و نشیمن

چیدمان-دکوراسیون-نشیمن

در خانه‌های کوچک یکی از معمول‌ترین فعالیت‌ها در اتاق نشیمن، صرف وعده‌های غذایی است. اگر از اتاق نشیمن خود به عنوان ناهارخوری نیز استفاده می‌کنید، می‌توانید دو فضای متمایز برای این دو فعالیت در دکوراسیون اتاق نشیمن در نظر بگیرید.

با قرار دادن مبل سه نفره در وسط اتاق، فضا به لحاظ بصری به دو بخش متمایز تقسیم خواهد شد. فرش نیز مشابه مورد قبلی به این تفکیک فضایی کمک خواهد کرد. در بخش ناهارخوری علاوه بر میز و صندلی‌ها می‌توان از شلف یا کتابخانه‌ها برای قرار دادن ظروف، کتاب یا وسایل دکوراتیو استفاده کرد.

دکوراسیون-ناهارخوری-نشیمن

روش دیگری که برای ترکیب ناهارخوری و نشیمن وجود دارد، غیررسمی‌‌تر است. در این روش مبل‌ها در گوشه و میز ناهارخوری روبه‌روی آن‌ها قرار گرفته است. این نوع چینش به بزرگ‌تر دیده شدن فضا کمک می‌کند.

ترکیب دکوراسیون نشیمن و اتاق بازی

طراحی-اتاق-نشیمن

اگر فرزند خردسالی دارید احتمالا اتاق نشیمن شما همواره پر از اسباب‌بازی‌های مختلف است. این نوع چیدمان به شما کمک می‌کند که فضای نشیمن و بازی کودکان را با یکدیگر ترکیب کنید. در این حالت یک مبل L در گوشه فضای معاشرت و پذیرایی را در اختیار شما قرار خواهد داد و نیمه دیگر اتاق با یک میز و کتابخانه برای قرار دادن اسباب‌بازی‌ها، به فضای بازی اختصاص خواهد یافت.

              کتابخانه مدرن دیوان دکور

[vc_btn title=”مشاهده و خرید” style=”custom” custom_background=”#f7bf25″ custom_text=”#ffffff” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fd1decor.ir/product/%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%85%d8%af%d8%b1%d9%86///”]

اگر به فضای نشستن بیشتری نیاز دارید، می‌توانید از تعدادی مبل پاف یا بین‌بگ در دکوراسیون نشیمن منزل خود استفاده کنید. 

چیدمان دنج و غیررسمی دکوراسیون نشیمن

دکوراسیون-اتاق-نشیمن

زمانی که به یک دکوراسیون دنج فکر می‌کنیم، احتمالا فضاهای مناسبی در کنج‌های خانه برای گپ زدن یا مطالعه به ذهنمان می‌رسد. با استفاده از یک میز گرد کوچک و دو صندلی راحت می‌توان چنین فضای دنجی در اتاق نشیمن به وجود آورد. وجود مبل‌های راحت نیز فضای نشستن برای تعداد افراد بیشتری را فراهم می‌کنند.

چند نکته تکمیلی:

اگر قصد دارید در دکوراسیون اتاق نشیمن چند فضای مختلف داشته باشید، بهتر است از روش‌هایی برای بزرگ‌تر نشان دادن آنجا استفاده کنید:

  • یکی از این روش‌ها استفاده از یک یا چند آینه در دکوراسیون نشیمن است که فضا را روشن‌تر و بزرگ‌تر خواهد کرد.
  • نکته بعدی مرتب بودن اتاق نشیمن است که باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن آن خواهد شد. به این منظور در زمان طراحی چینش وسایل، تعدادی شلف، کمد یا کتابخانه در اتاق نشیمن در نظر بگیرید. این کتابخانه یا شلف‌ها می‌توانند فضای کافی برای قرار دادن وسایل مختلف در اختیار شما قرار دهند و به مرتب ماندن اتاق نشیمن کمک کنند.

            شلف چهار تکه دیوان دکور

[vc_btn title=”مشاهده و خرید” style=”custom” custom_background=”#f7bf25″ custom_text=”#ffffff” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fd1decor.ir/product/%d8%b4%d9%84%d9%81-%d8%af%db%8c%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c///”]

شما کدام چیدمان دکوراسیون نشیمن را می‌پسندید؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *