دکوراسیون داخلی, سبک زندگی

9 روش ساده و کم‌ هزینه برای تغییر دکوراسیون نشیمن

تغییر-دکوراسیون-نشیمن

اتاق نشیمن فضایی است که بیشتر زمان گرد هم جمع شدن خانواده در آنجا اتفاق می‌افتد. همچنین فعالیت‌های سرگرم‌کننده مانند تماشای تلویزیون یا گاهی صرف غذا نیز در نشیمن خانه‌ها انجام می‌شود. با توجه به اهمیت و چند عملکردی بودن این فضا، بهتر است هر چند وقت یکبار با تغییر دکوراسیون نشیمن از یکنواخت و کسل‌کننده شدن آن جلوگیری کنید.

در مطلب امروز دیوان دکور چند روش ساده و مقرون به صرفه را برای تغییر دکوراسیون نشیمن با هم بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

1-رنگ دیوارها را تغییر دهید

دکوراسیون-اتاق-نشیمن

رنگ دیوارها به علت مساحت زیاد آن‌ها، تاثیر زیادی بر دکوراسیون هر فضا می‌گذارد. در واقع دیوارها نقش پس‌زمینه را برای مبلمان و وسایل ایفا می‌کنند. بنابراین با تغییر رنگ آن‌ها می‌توان حال وهوای فضا را کاملا عوض کرد.

برای ایجاد این تغییر نیازی به تغییر رنگ تمام دیوارها نیست، اگر تنها یک یا دو دیوار را از نو رنگ کنید نیز در تغییر دکوراسیون نشیمن بسیار موثر خواهد بود.

به این ترتیب با صرف اندکی هزینه و کمی زمان، می‌توانید به سادگی دکوراسیون اتاق نشیمن را جذاب‌تر کنید. روش دیگر استفاده از کاغذ دیواری روی یک یا چند دیوار است که البته نسبت به رنگ هزینه بالاتری دارد.

2- چینش وسایل و مبلمان فعلی را به گونه‌ای متفاوت انجام دهید

تغییر-دکوراسیون-اتاق-نشیمن

پیش از خرید هر وسیله جدید، به لوازم و مبلمانی که در حال حاضر دارید دقت کنید. گاهی با تغییر چینش مبلمان دکوراسیون نشیمن می‌توان تغییرات قابل توجهی ایجاد کرد. تمرکز مجدد روی وسایل فعلی به شما این امکان را می‌دهد که اتاق نشیمن خود را بدون هیچ هزینه‌ای به‌روز کنید. بنابراین، شاید بد نباشد که به جای چیدمان رایج و معمول در اتاق نشیمن (میز پذیرایی در وسط، مبل‌ها چسبیده به دیوار و قرار گرفتن تلویزیون روبه‌روی آن‌ها) روش‌های جالب‌تر و جدیدتری را امتحان کنید. به عنوان مثال مبل‌ها را از دیوار فاصله دهید یا از یک اثر هنری به عنوان نقطه کانونی (به جای تلویزیون) استفاده کنید.

رنگ کردن مبل‌ها، صندلی‌ها و کمدهای قدیمی نیز ایده خلاقانه‌ و کم هزینه‌ای برای ایجاد تغییراتی در دکوراسیون اتاق نشیمن می‌باشد.

3- خرید کمدها و شلف‌های کاربردی

تغییر-دکوراسیون-اتاق-نشیمن

اگر اتاق نشیمن شما معمولا به هم ریخته و شلوغ است، با یک خرید هوشمندانه می‌توانید تغییر بزرگی در این فضا ایجاد کنید. نصب تعدادی شلف دیواری یا خرید یک کتابخانه مدرن به مرتب‌تر و جذاب‌تر شدن اتاق نشیمن شما کمک خواهد کرد.

در هنگام خرید به دنبال گزینه‌های ساده و کاربردی باشید که به راحتی با هر سبک دکوراسیونی هماهنگ می‌شوند.

             شلف دیواری دیوان دکور

[vc_btn title=”مشاهده و خرید” style=”custom” custom_background=”#f7bf25″ custom_text=”#ffffff” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fd1decor.ir/product/%d8%b4%d9%84%d9%81-%d8%af%db%8c%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c///”]

4- فرش یا قالیچه‌ها را عوض کنید

تغییر-دکوراسیون-نشیمن

تغییر فرش یا قالیچه اتاق نشیمن نیز مورد دیگری است که به سرعت بر حال و هوای فضا تاثیر می‌گذارد. برای ایجاد این تغییر لزوما نیازی به خرید فرش جدید ندارید؛ بلکه با تعویض فرش یا قالیچه نشیمن با یکی از اتاق‌های خواب یا ناهارخوری به این هدف دست خواهید یافت.

5- برای تغییر دکوراسیون نشیمن از اکسسوری‌های جدید استفاده کنید

دکوراسیون-اتاق-نشیمن-اکسسوری

یکی از ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین روش‌های تغییر دکوراسیون نشیمن استفاده از اکسسوری‌ها و لوازم دکوراتیو جدید است. به عنوان مثال با تغییر کوسن‌ها یا اضافه کردن تعدادی مجسمه و شمع می‌توان تغییرات کوچک اما موثری در اتاق نشیمن ایجاد کرد. تغییر کوسن‌ها به دلیل تنوع رنگ، ابعاد و بافت آن‌ها می‌تواند به سرعت حس جدیدی در اتاق نشیمن شما به وجود آورد.

6- تعدادی گل و گیاه در اتاق نشیمن قرار دهید

تغییر-دکوراسیون-نشیمن

یکی از روش‌های جذاب تغییر دکوراسیون نشیمن افزودن گل‌ها و گیاهان به این فضا است. گیاهان علاوه بر تصفیه هوا، احساس آرامش‌ و سرزندگی را در محیط به وجود می‌آورند. اگر فضای کافی برای نگهداری گل‌های بزرگ ندارید، می‌توانید از تعدادی گلدان کوچک‌تر استفاده کنید. جا گلدانی‌های دیواری نیز انتخاب مناسب و جذابی برای فضاهای کوچک خواهند بود.

       جا گلدانی چوب و کنف دیوان دکور

[vc_btn title=”مشاهده و خرید” style=”custom” custom_background=”#f7bf25″ custom_text=”#ffffff” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fd1decor.ir/product/%d8%ac%d8%a7-%da%af%d9%84%d8%af%d8%a7%d9%86%db%8c-%da%86%d9%88%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d9%86%d9%81///”]

7- تغییر دکوراسیون نشیمن با خرید پرده‌های جدید 

تغییر-دکوراسیون-نشیمن

معمولا در تمام فضاها آنقدر به ظاهر پرده‌ها عادت می‌کنیم که متوجه کهنه و قدیمی شدن آن‌ها نمی‌شویم. تعویض پرده‌ها می‌تواند یکی از روش‌های موثر در تغییر دکوراسیون نشیمن باشد. با این تغییر اتاق نشیمن روشن‌تر و دلبازتر به نظر خواهد رسید.

8- لوسترها و لوازم روشنایی جدید به کار ببرید

نورپردازی-اتاق-نشیمن

 

لوازم روشنایی اتاق نشیمن از جمله وسایلی هستند که می‌توانند به سرعت و با هزینه‌‌ای اندک به‌روز شوند. با لایه‌بندی نورپردازی می‌توانید نشیمن صمیمی و دنجی ایجاد کنید. خرید تعدادی چراغ دیواری و آباژورها و چراغ‌های رومیزی می‌تواند در ایجاد این لایه‌‌های نورپردازی موثر باشند.

تعویض لوسترها نیز روش دیگری برای تغییر دکوراسیون نشیمن است. لوسترها و چراغ‌ها را با توجه به سبک دکوراسیون انتخاب نمائید.

      چراغ رومیزی دیوان دکور

[vc_btn title=”مشاهده و خرید” style=”custom” custom_background=”#f7bf25″ custom_text=”#ffffff” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fd1decor.ir/product/%da%86%d8%b1%d8%a7%d8%ba-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%a8-%da%86%d9%88%d8%a8%db%8c///”]

9- با عکس‌های خانوادگی یا نقاشی‌های مورد علاقه خود یکی از دیوارها را به یک گالری تبدیل کنید

ایجاد یک گالری هنری بر روی یکی از دیوارهای اتاق نشیمن، ایده‌ای مقرون به صرفه و کاربردی است. این دیوار می‌تواند با آثار هنری و عکس‌های مورد علاقه شما پر شود. با این روش می‌توانید هر چند وقت یکبار رنگ قاب عکس‌ها را همراه با سایر وسایل دکوراتیو و اکسسوری‌ها تغییر دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *