دکوراسیون داخلی, مبلمان و وسایل منزل

چند نکته برای انتخاب مبلمان و طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی

دکوراسیون-دفتر-کار-خانگی

کار کردن از خانه یا دورکاری مزایا و معایب خاص خود را دارد. از مزایای آن می‌توان به راحتی و آسایش بیشتر به علت حضور در خانه و از معایب آن به عدم تمرکز کافی و کم‌رنگ شدن مرز بین کار و زندگی اشاره کرد. با طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی می‌توان این شیوه از کار کردن را بهتر مدیریت کرد و تمرکز را افزایش داد.

در مطلب امروز دیوان دکور به نکاتی می‌پردازیم که به کمک آن‌ها می‌توانید یک دفتر کار خانگی مناسب و کارآمد طراحی کنید. با ما همراه باشید.

1- محل مناسبی برای دفتر کار خود انتخاب نمائید

نورپردازی-دفتر-کار-خانگی

 

اولین قدم برای طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی انتخاب محل مناسب برای آن است. موقعیت قرارگیری دفتر کار را به گونه‌ای انتخاب کنید که کمترین میزان سر و صدا و حواس‌پرتی را داشته باشد. همچنین نزدیک بودن به پنجره و بهره‌مند شدن از چشم‌انداز نیز یک مزیت محسوب می‌شود.

2- یک میز و صندلی مناسب تهیه کنید

دکوراسیون-دفتر-کار-خانگی

فرقی نمی‌کند که مساحت فضای کار شما چقدر است؛ در هر صورت از اصلی‌ترین وسایلی که برای دفتر کار خود نیاز خواهید داشت، یک میز و صندلی مناسب خواهد بود. در هنگام خرید میز و صندلی به ارتفاع مناسب و ارگونومیک و کاربردی بودن آن‌ها توجه داشته باشید.

غیر از صندلی مناسب برای کار، خرید یک مبل راحت برای زمان‌های استراحت بین کار نیز می‌تواند مفید و کاربردی باشد. افزودن یک یخچال کوچک و یک قهوه‌ساز نیز می‌تواند دفتر کار شما را تکمیل کند. به این ترتیب با حذف رفت و آمدهای غیر ضروری به آشپزخانه، تمرکز کاملی بر کار خود خواهید داشت.

میز-تحریر-ام-دی-اف

          میز تحریر ام دی اف دیوان دکور

[vc_btn title=”مشاهده و خرید” style=”custom” custom_background=”#f7bf25″ custom_text=”#ffffff” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fd1decor.ir/product/%d9%85%db%8c%d8%b2-%d8%aa%d8%ad%d8%b1%db%8c%d8%b1-%d8%a7%d9%85-%d8%af%db%8c-%d8%a7%d9%81///”]

با توجه به نیاز خود می‌توانید میز تحریر، میز کامپیوتر یا لپ تاپ خریداری کنید. به همین علت بهتر است پیش از خرید، به میزان و چگونگی استفاده خود از میز فکر کنید و در رابطه با نوع آن تصمیم بگیرید.

اگر اتاقی مجزا برای دفتر کار ندارید، می‌توانید از میزهای تاشو در اتاق نشیمن یا اتاق خواب استفاده نمائید. به این ترتیب در فضاهای کوچک خانه نیز دفتر کاری کاربردی خواهید داشت.

میز-تحریر-دیواری

           میز تحریر دیواری دیوان دکور

[vc_btn title=”مشاهده و خرید” style=”custom” custom_background=”#f7bf25″ custom_text=”#ffffff” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fd1decor.ir/product/%d9%85%db%8c%d8%b2-%d8%aa%d8%ad%d8%b1%db%8c%d8%b1-%d8%af%db%8c%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c/”]

3- در طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی فضای ذخیره‌سازی کافی در نظر بگیرید

طراحی-دکوراسیون-دفتر-کار-خانگی

پس از انتخاب و خرید میز و صندلی برای دفتر کار، نوبت به ایجاد فضای ذخیره‌سازی مناسب می‌رسد. در هر دفتر کار خانگی نیاز به فضاهایی برای قرار دادن اسناد، مدارک، پوشه‌ها و همچنین نوشت افزار و ابزارهای مختلفی که ممکن است مورد استفاده قرار گیرند، وجود دارد. انواع فضاهای ذخیره‌سازی را می‌توان در سه دسته اصلی کمدها، کتابخانه‌ها و شلف‌ها طبقه‌بندی کرد.

کتابخانه

                 کتابخانه دیوان دکور

[vc_btn title=”مشاهده و خرید” style=”custom” custom_background=”#f7bf25″ custom_text=”#ffffff” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fd1decor.ir/product/%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87///”]

تعداد بیشتر قفسه‌ها و کمدها به نظم و ترتیب بهتر دکوراسیون دفتر کار خانگی شما کمک خواهند کرد. بهتر است در فضای کار از ترکیبی از کمدهای بسته و قفسه‌های باز استفاده نمائید.

             شلف دیواری دیوان دکور

[vc_btn title=”مشاهده و خرید” style=”custom” custom_background=”#f7bf25″ custom_text=”#ffffff” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fd1decor.ir/product/%d8%b4%d9%84%d9%81-%d8%af%db%8c%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c///”]

اگر از کامپیوتر برای انجام دادن کارهای خود استفاده می‌کنید، استفاده از باکس‌های کشویی زیر مانیتور برای تنظیم ارتفاع مانیتور و همچنین مرتب نگه‌داشتن میز کار ایده خوبی خواهد بود.

     باکس زیر مانیتور دیوان دکور

[vc_btn title=”مشاهده و خرید” style=”custom” custom_background=”#f7bf25″ custom_text=”#ffffff” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fd1decor.ir/product/%d8%a8%d8%a7%da%a9%d8%b3-%d8%b2%db%8c%d8%b1-%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%aa%d9%88%d8%b1///”]

4- از وسایل دکوراتیو و اکسسوری‌های جذاب در دکوراسیون دفتر کار خود استفاده کنید

دکوراسیون-اتاق-کار-خانگی

اگر به صورت تمام وقت کار می‌کنید، افزودن وسایل دکوراتیو و اکسسوری‌ها می‌توانند از یکنواختی فضا جلوگیری کنند. قاب‌عکس‌ها، تابلوهای نقاشی، کوسن‌ها و مجسمه‌های کوچک از جمله لوازم دکوراتیوی هستند که می‌توان در دکوراسیون دفتر کار خانگی به کار برد. قرار دادن چند گلدان گل نیز به ایجاد محیطی سرزنده و جذاب کمک خواهند کرد.

5- به نورپردازی مناسب در دکوراسیون دفتر کار خانگی توجه داشته باشید

طراحی-دکوراسیون-اتاق-کار-خانگی

با توجه به زمان زیادی که در هنگام کار به صفحه مانیتور یا لپ‌تاپ خیره می‌مانیم، توجه به نورپردازی مناسب در دکوراسیون دفتر کار خانگی اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت. همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره شد بهتر است میز کار خود را در نزدیکی پنجره قرار دهید. به این ترتیب علاوه بر استفاده از چشم‌انداز، از نور طبیعی نیز بهره‌مند خواهید شد. با نصب یک پرده مناسب و زیبا نیز می‌توانید نور روز را در اتاق کار خود به راحتی تنظیم کنید.

علاوه بر نور طبیعی روز، باید منابع نور مناسبی نیز برای دفتر کار خود انتخاب نمائید. در دفتر کار معمولا از یک منبع نور پس‌زمینه و یک منبع نور اصلی استفاده می‌شود. منبع نور اصلی بر روی میز کار قرار می‌گیرد یا بر روی دیوار نصب می‌شود و نور مورد نیاز هنگام کار را تامین خواهد کرد. منبع نور پس‌زمینه نیز معمولا لوسترهای وسط اتاق یا آباژورهایی در گوشه‌ها خواهند بود.

6- یک پالت رنگی آرامش‌بخش برای فضای کار خود در نظر بگیرید

دکوراسیون-دفتر-کار-خانگی

رنگ‌ها تاثیر قابل توجهی بر ذهن و تمرکز حواس ما دارند. به همین علت بهتر است در دکوراسیون دفتر کار خانگی خود از یک پالت رنگی آرامش‌بخش استفاده کنید. ترکیبی از طیف‌های مختلف رنگ آبی و سبز در کنار سفید، خاکستری و رنگ‌های خنثی انتخاب بسیار مناسبی برای فضای کار خواهد بود.

البته باید اشاره کرد که محدودیتی در انتخاب رنگ‌ها وجود ندارد و این موضوع تا حد زیادی به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد. در مجموع می‌توان گفت که رنگ‌های خنثی و آرام زمینه مناسبی برای کار و مطالعه به وجود می‌آورند و به خوبی با رنگ‌های دیگر نیز ترکیب می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *