دکوراسیون داخلی, سبک زندگی

چگونه از رنگ سال در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم؟

رنگ سال پنتون

اواخر هر سال میلادی شرکت پنتون –که از کمپانی‌های مطرح در زمینه رنگ و مبتکر سیستم استاندارد تطبیق رنگ پنتون است- پس از برگزاری جلساتی با حضور کارشناسان مختلف، رنگ سال بعد را اعلام می‌کند. رنگ سال پیشنهادی شرکت پنتون در طراحی مبلمان، دکوراسیون داخلی و طراحی لباس بسیار کاربردی و بااهمیت است. طراحان سراسر جهان همواره به رنگ‌ها و پالت‌های پیشنهادی پنتون توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند.

در مطلب امروز دیوان دکور، رنگ پیشنهادی شرکت پنتون برای سال 2021 میلادی را معرفی می‌کنیم و سپس به نکته‌ها و روش‌های به کارگیری رنگ سال در دکوراسیون داخلی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

یکی از مهم‌ترین ترندهای طراحی داخلی که هر سال اعلام می‌شود، رنگ آن سال است که معمولا یک رنگ برای هر سال معرفی می‌شود. اما امسال این رویه تغییر کرده و رنگ‌ پیشنهادی به صورت دو تایی اعلام شده است. انتخاب شرکت پنتون برای سال 2021 دو رنگ خاکستری گرم و زرد روشن است. علت این انتخاب استواری و آرامش رنگ خاکستری و امیدبخشی زرد عنوان شده است. این دو رنگ در کنار یکدیگر نوید سال بهتری را می‌دهند. در واقع این دو رنگ به صورت یک جفت که آرامش و مثبت‌نگری را به ذهن القا می‌کنند، انتخاب‌های خوبی برای سال پیش رو به نظر می‌رسند.

اما چگونه از رنگ سال در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم؟

در ادامه مطلب امروز چند روش ساده و کاربردی برای به کارگیری دو رنگ سال در دکوراسیون داخلی را با هم بررسی می‌کنیم.

 

1- از رنگ‌های سال در تزیینات منزلتان استفاده کنید.

اکسسوری‌ها یا وسایل تزیینی دکوراسیون از عناصر مهم طراحی داخلی فضاها هستند. با تعویض و تغییر دادن رویه کوسن‌ها، قالیچه‌ها، تابلوها و دیوارکوب‌ها می‌توانید رنگ‌های سال را به راحتی و با صرف هزینه‌ای ناچیز به دکوراسیون داخلی منزلتان بیفزایید. مزیت اکسسوری‌ها این است که به راحتی قابل تغییرند. به این ترتیب اگر ترکیب رنگ جدید را دوست نداشتید می‌توانید به راحتی همه چیز را به حالت قبل برگردانید.

 

2- رنگ سال در دکوراسیون آشپزخانه

رنگ سال در دکوراسیون داخلی

خاکستری به عنوان یک رنگ خنثی همواره یکی از انتخاب‌های جذاب برای طراحی کابینت آشپزخانه بوده است. این رنگ به راحتی با بسیاری رنگ‌های دیگر ترکیب می‌شود. برای افزودن رنگ سال به دکوراسیون داخلی آشپزخانه می‌توانید کابینت‌هایتان را خاکستری کنید.

با افزودن چند صندلی زرد نیز ترکیب جذاب شما بر اساس رنگ سال، کامل می‌شود.

 

3- در حمام و سرویس بهداشتی نیز رنگ‌های سال را امتحان کنید.

رنگ سال در دکوراسیون داخلی

حمام‌ها و سرویس بهداشتی نیز از دیگر فضاهایی هستند که با تغییر اکسسوری‌هایی مانند حوله‌ها و پادری‌ها به راحتی می‌توانید رنگ سال را به آن‌ها اضافه کنید. رنگ کردن دیوارها و در نیز ایده دیگری برای تغییر دکوراسیون این فضا است.

 

4- در بالکن و فضای بیرونی نیز از خاکستری و زرد استفاده کنید.

با یک دست مبل خاکستری و چند چهارپایه و کوسن زرد، رنگ‌های سال را به فضای بیرونی منزلتان نیز بیفزایید. به این ترتیب می‌توانید بالکن یا حیاط پشتی امیدبخش و زیبایی به وجود آورید و از وقت گذراندن در آنجا لذت ببرید.

 

5- اتاق خوابی آرامش‌بخش و پرنشاط

همانطور که گفته شد رنگ خاکستری طبیعتی آرامش‌بخش دارد. به همین دلیل انتخاب مناسبی برای رنگ دیوارهای اتاق خواب یا پرده‌ها و روتختی‌هاست. برای افزودن کمی نشاط به اتاق خواب خاکستری می‌توانید از کفپوش یا تعدادی کوسن زرد استفاده کنید.

با توجه به آنچه در مطلب امروز دیوان دکور گفته شد دیدیم که برای استفاده از رنگ سال در دکوراسیون داخلی لازم نیست تغییرات بزرگ و پرخرجی انجام دهید. تنها با چند تغییر کوچک می‌توانید فضاهای مختلف را به‌روز کنید و از تنوع به وجود آمده در دکوراسیون داخلی منزلتان لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *