دکوراسیون داخلی, سبک زندگی

چگونه از سبک مینیمال در دکوراسیون خانه خود استفاده کنیم؟

دکوراسیون-مینیمال

 

در جهان پرمشغله امروز، همه ما بیشتر از همیشه به خانه‌هایی با فضای منظم و آرامش‌بخش نیاز داریم. اما مرتب و منظم نگه‌‌داشتن فضاهای خانه ممکن است چندان ساده نباشد و به تلاش مداوم نیاز داشته باشد. سبک مینیمال در دکوراسیون می‌تواند در رسیدن به این هدف به شما کمک کند. پایه و اساس این سبک شعار مشهور «کمتر، بیشتر است» می‌باشد و بر ایجاد فضاهایی به دور از شلوغی و آشفتگی متمرکز است.

اگر به خانه‌های سبک مینیمال علاقه دارید اما مطمئن نیستید که چطور می‌توانید در منزل خودتان از این سبک استفاده نمایید، مطلب امروز دیوان دکور را از دست ندهید. در این مطلب اصول استفاده از سبک مینیمال در دکوراسیون را بررسی خواهیم کرد.

برای روشن‌تر شدن بحث بهتر است ابتدا به تعریف مینیمالیسم بپردازیم و سپس اصول و نکات مهم مربوط به آن را در دکوراسیون بررسی کنیم.

مینیمالیسم چیست؟

مینیمالیسم جنبشی هنری است که در دهه 1960 میلادی ابتدا در نقاشی و مجسمه‌سازی آغاز شد. مدتی بعد مینیمالیسم به طراحی محصول و معماری نیز گسترش یافت. این سبک عموما با سادگی، پالت‌های رنگ خنثی و خطوط ساده و مشخص شناخته می‌شود.

 

1- وسایل اضافی را جمع‌آوری کنید و همه جا را مرتب نمایید

دکوراسیون-سبک-مینیمال

اگر در خانه خود هر جا را که نگاه می‌کنید انبوهی از کاغذها (عمدتا قبض و رسیدهای قدیمی)، کلیدهای مختلف، عینک آفتابی و اشیای مختلف دیگری می‌بینید که مدت‌ها است آنجا هستند، وقتش رسیده که یک فکر اساسی بکنید.

اگر تمایل دارید که از سبک مینیمال در دکوراسیون خانه خود استفاده نمایید، اولین قدم جمع‌آوری تمام این وسایل اضافی است. مواردی که نیاز ندارید را مشخص کنید و دور بریزید. وسایلی که نیاز دارید را سازماندهی کنید و در جای مخصوص خود قرار دهید. برای این کار بهتر است هر بخش از کمدها و قفسه‌ها را به وسایل مشخصی اختصاص دهید. این پاکسازی را هر چند وقت یکبار تکرار کنید.

2- از یک پالت رنگی خنثی استفاده کنید

سبک-مینیمال-در-دکوراسیون

همانطور که اشاره شد یکی از اصول مینیمالیسم، استفاده از رنگ‌های خنثی است. در دکوراسیون به سبک مینیمال، رنگ‌های آرام و ملایم غالب هستند، از خاکستری گرفته تا کرم و شیری. اما چرا در فضاهای مینیمال رنگ‌های خنثی تا این حد اهمیت دارند؟ این رنگ‌ها احساس آرامش را به ذهن القا کرده و به مرتب به نظر رسیدن فضا نیز کمک می‌کنند.

اما دکوراسیون مینیمال قرار نیست کسل‌کننده باشد. می‌توانید در اکسسوری‌ها و یا برخی وسایل از رنگ‌های دیگری مانند سبز، آبی و قرمز نیز استفاده نمایید.

3- تعدادی کمد و شلف مدرن بخرید

سبک-مینیمال-در-دکوراسیون

اگر برای تمام وسایلتان فضای ذخیره‌سازی کافی ندارید، تعدادی کتابخانه، شلف و کمد مدرن و مینیمال تهیه کنید. فضاهای ذخیره‌سازی مدرن و جذاب علاوه بر حذف آشفتگی و هرج و مرج، به ایجاد ظاهری مینیمال در دکوراسیون منزل شما نیز کمک خواهند کرد.

[vc_btn title=”مشاهده و خرید” style=”custom” custom_background=”#f7bf25″ custom_text=”#ffffff” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fd1decor.ir/product/%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87///”]

4- در سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی، کیفیت از کمیت مهم‌تر است

سبک-مینیمال

برای داشتن یک فضای مینیمال، باید پیش از خرید هر وسیله و مبلمان به دقت فکر کنید. این دقت و توجه در نهایت باعث ایجاد فضایی با ظرافت و جذاب خواهد شد که همه تمایل دارند در آن وقت بگذرانند.

به این ترتیب بسیاری از خریدهای بدون فکر حذف خواهند شد و به جای آن وسایل کمتر اما باکیفیت بهتر و دوام بیشتر در دکوراسیون منزل شما وجود خواهند داشت.

5- به عملکرد و زیبایی اولویت بدهید

طراحی-دکوراسیون-سبک-مینیمال

یکی از نکاتی که در سبک مینیمال اهمیت دارد، استفاده از وسایل و مبلمان چند منظوره است. به این ترتیب با وسایل کمتر، نیازهای بیشتری را پاسخ خواهید داد و در عین حال فضای بیشتری نیز در اختیار خواهید داشت. به عنوان مثال از یک شلف مدرن در گوشه نشیمن می‌توانید به عنوان میز تلفن، کتابخانه و حتی در مواردی میز پذیرایی استفاده نمایید.

مثال دیگر در این مورد می‌تواند نیمکتی باشد که هم برای نشستن و مطالعه و هم به عنوان سطحی برای قرار دادن کتاب و برخی وسایل دیگر قابل استفاده است.

نکته مهم دیگر این است که در سبک مینیمال هر وسیله در عین جذابیت باید هدف مشخصی داشته باشد. بنابراین بهتر است هنگام انتخاب لوازم و مبلمان، عملکرد و زیبایی را به صورت توامان در نظر داشته باشید.

[vc_btn title=”مشاهده و خرید” style=”custom” custom_background=”#f7bf25″ custom_text=”#ffffff” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fd1decor.ir/product/%d9%85%db%8c%d8%b2-%d9%be%d8%a7%d8%aa%d8%ae%d8%aa%db%8c///”]

6- از عناصر طبیعی غافل نشوید

طراحی-دکوراسیون-مینیمال

خطوط ساده و پالت‌های رنگی خنثی در سبک مینیمال به خوبی با عناصر طبیعی ترکیب می‌شوند. قفسه‌ها و صندلی‌های چوبی، سبدهای حصیری یا یک جاگلدانی کنفی همگی می‌توانند انتخاب‌های خوبی در این سبک باشند.

[vc_btn title=”مشاهده و خرید” style=”custom” custom_background=”#f7bf25″ custom_text=”#ffffff” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fd1decor.ir/product/%d8%ac%d8%a7-%da%af%d9%84%d8%af%d8%a7%d9%86%db%8c-%da%86%d9%88%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d9%86%d9%81///”]

7- از بافت‌های مختلف با تناژهای رنگی نزدیک به هم استفاده نمایید

سبک-مینیمال-در-دکوراسیون

یک اتاق مینیمالیستی با رنگ های خنثی ممکن است احساس سرد بودن یا کسالت را به ذهن منتقل کند، اما یک ترفند هوشمندانه وجود دارد که این مشکل را برطرف خواهد کرد. این ترفند استفاده از بافت‌های متفاوت با یک تناژ رنگی است. کوسن‌ها، فرش‌ها و قالیچه‌ها همگی بافت‌هایی هستند که می‌توانند در تناژ رنگی نزدیک به هم انتخاب شوند و در عین حال تنوع مورد نیاز را نیز در دکوراسیون داخلی به وجود آورند.

8- از نور طبیعی بهره ببرید

مینیمالیسم-در-دکوراسیون

نور طبیعی باعث خواهد شد که فضای شما گرم‌تر، دنج‌تر و خودمانی‌تر به نظر برسد. استفاده از پرده‌های سبک و روشن می‌توانند در ایجاد چنین محیطی موثر باشند. نصب چند آینه در بخش‌های مختلف خانه نیز به روشن‌تر شدن فضاها کمک بسیاری خواهد کرد.

در پایان و پس از آشنایی با اصول سبک مینیمال در دکوراسیون بد نیست که بار دیگر به ایده اصلی این سبک اشاره کنیم: «کمتر بیشتر است». به یاد داشته باشید که در این سبک سادگی یک اصل اساسی است. البته دکوراسیون مینیمال قرار نیست کسالت‌بار و خسته‌کننده باشد، بلکه اگر خوب و درست انجام شود، گرم، کاربردی، زیبا و بسیار جذاب خواهد بود.

 

نکته دیگری در رابطه با سبک مینیمال می‌دانید؟ در بخش دیدگاه‌ها برایمان بنویسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *